اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
مسئول مؤسسه جهادی نبوت بندر جاسک:

برخی از سیل‌زدگان جاسکی هنوز در چادر زندگی می‌کنند/مشکلات در روستاها زیاد است

مسئول مؤسسه جهادی نبوت بندر جاسک گفت: بعد از گذشت یک سال از وقوع سیل در جاسک، بسیاری از مردم هنوز در کپرها و چادرها زندگی می‌کنند و در وضعیت بدی به سر می‌برند.

بازخبر/مرادبخش رستمی در گفت و گو با ایسنا، افزود جاسک شهرستانی وسیع است که روستاهای پرجمعیت اما کم رونقی دارد و مردم بسیاری با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند. بسیاری از این روستاها در بستر رودخانه‌ها ساخته شده‌اند که در مقابل سیل بسیار آسیب‌پذیر هستند. در سیل سال گذشته که بسیار شدید و با طغیان رودخانه‌ها همراه بود، خسارت‌های جانی و مالی جبران‌ناپذیری به مردم وارد شد. خانه و زندگی، کشاورزی و دام‌های مردم این روستاها تماماً از بین رفت.

مسئول مؤسسه جهادی نبوت بندر جاسک ادامه داد: هنگام وقوع این سیل هوا بسیار سرد بود و طغیان رودخانه باعث شده بود برخی برای حفظ جان خود مدت‌ها بالای درخت‌ها بمانند. گروه جهادی نبوت در کنار سایر گروه‌های جهادی وارد میدان شد و در جابجایی مردم به مناطق امن، تهیه کپرها و چادرها در مناطق بالادست و اسکان آن‌ها، تهیه مواد غذایی کنسروی، پخت و توزیع غذای گرم، پتو و وسایل گرمایشی، جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی و توزیع بین مردم، کمک کردیم.

رستمی اضافه کرد: متأسفانه بعد از گذشت یک سال، علی‌رغم همه کمک‌هایی که توسط گروه‌های جهادی و خیرین به این مردم آسیب‌دیده رسید اما بسیاری از مردم هنوز در کپرها و چادرها زندگی می‌کنند و در وضعیت بدی به سر می‌برند. ما تا جایی که در توان داریم سعی می‌کنیم از آن‌ها بازدید کرده و کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به این عزیزان برسانیم اما کافی نیست و نیاز به توجه و همراهی مسئولان داریم.

وی تصریح کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا توزیع ماسک‌های بهداشتی، ضدعفونی معابر عمومی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، اعزام پزشک به مناطق محروم و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به مردم را در دستور کار خود قرار دادیم. متأسفانه شیوع این ویروس منحوس دست ما را از گذشته هم بسته‌تر نگه داشت و بسیاری از فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی ما تعطیل شد.

مسئول مؤسسه جهادی نبوت بندر جاسک اظهار کرد: مردم آن‌قدر از لحاظ معیشتی در تنگنا قرار دارند که توان تأمین وسایل آموزشی برای فرزندان خود را ندارند. در تلاش هستیم که بسته‌های آموزشی برای این عزیزان تهیه کنیم، اما این مشکل در شهرستان جاسک بسیار گسترده بوده و از توان یک گروه جهادی به تنهایی خارج است. ما نیاز به کمک مسئولان و خیرین داریم تا بتوانیم سطح بیشتری از مردم را تحت پوشش قرار دهیم.

مسئول مؤسسه جهادی نبوت بندر جاسک اظهار کرد: متأسفانه فعالیت‌های آموزشی ما بعد از شیوع ویروس کرونا کاملاً قطع شد، چراکه نه مؤسسه ما امکانات برگزاری کلاس‌های مجازی را داشت و نه بسیاری از دانش‌آموزان به گوشی‌ و تبلت‌های هوشمند دسترسی دارند و این مشکل در روستاها بسیار بیشتر دیده می‌شود.

رستمی بیان کرد: مشکلات مردم جاسک به خصوص در روستاها بسیار زیاد است، خیرین نیز در حد توان خود ما و مردم را همراهی کرده‌اند اما کافی نیست و ما نیاز به یک همت استانی و ملی داریم. کمترین انتظاری که از مسئولان داریم این است که در کنار ما باشند، حتی در حدی که بازدیدی داشته و ما آن‌ها را ببینیم هم باعث دلگرمی ماست.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *