ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
یک عضو سابق کمیسیون آموزش مجلس:

با بسته بودن مدارس مشکل کرونا حل نمی‌شود

یک عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با بسته بودن مدارس مشکل کرونا حل نمی شود، مشکل اصلی رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در مکان های مختلف و سیاست های متناقض در کشور است.

 بازخبر/محمد جواد ابطحی در گفت و گو با ایسنا در خصوص باز شدن مدارس در دو مقطع اول و دوم ابتدایی از اول بهمن ماه، اظهار کرد: وضعیت کرونا در کشور شکننده است و بیم موج بعدی کرونا با شدت بیشتری می رود، اما از طرف دیگر با تعطیلی مدارس به عنوان یکی از کانون های انتقال ویروس کار درست نمی شود. معتقدم وقتی مدارس تعطیل هستند، اما بسیاری از ادارات و مکان های دیگر باز هستند و در برخی از مراسم مذهبی و عروسی ها پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود تعطیلی مدارس منطقی نیست.

وی افزود: در چند ماهی که مدارس تعطیل هستند مشاهده می کنیم که بچه ها بدون ماسک در کوچه ها بازی می کنند. بنابراین نباید تمام اذهان را به این سمت ببریم که فقط مدارس تعطیل باشند چون ویروس کرونا را انتقال می دهند، پس این یک سویه نگری را باید کنار بگذاریم.

این نماینده سابق مجلس، گفت: معتقدم اگر مدارس باز شود و پروتکل های بهداشتی در آن به خوبی رعایت شود ایمنی مدارس بسیار بیشتر از مکان هایی است که هم اکنون باز هستند. مرگ را فقط در امور فیزیکی نبینیم چرا که تعطیلی زیاد عواقب روحی و افسردگی را هم به دنبال دارد. بنابراین با رعایت پروتکل ها و تقسیم بندی کلاس ها حتی برای هفته ای یک روز که نوبت یک کلاس شود بازگشایی مدارس مشکلی نخواهد داشت.

ابطحی تصریح کرد: اما اگر مدارس بدون نظارت صحیح باز شود و معلم ها و مدیران در دفتر بنشینند و دانش آموزان در حیاط مدرسه مشغول بازی شوند کار درستی نیست و باید فاصله دانش آموزان از یکدیگر کنترل شود. اگر از اول سربازی، دانشگاه ها و مدارس تعطیل می شدند و این زنجیره رعایت می شد تعطیلی ها جواب می داد. هم اکنون شرایط کرونا ناپایدار است و برخی افراد متاسفانه هنوز به سفر می روند و در جاده ها ترافیک را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: اما اینکه فقط بگوییم مدارس تعطیل باشند و مکان های دیگر باز و مراسم مختلف عروسی و عزا به اشکال مختلف برگزار شود صحیح نیست. مسئولان هنوز به یک تصمیم واحد و قاطع نرسیده اند و هر کدام نظر متفاوتی دارند.

این نماینده سابق مجلس، گفت: وقتی در مترو، بانک ها و بسیاری از مکان های دیگر ازدحام می شود و پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود نباید انتظار داشته باشیم که فقط مدارس تعطیل باشند. بنابراین با بسته بودن مدارس مشکل کرونا حل نمی شود همان طوری که قبلا هم حل نشد. مشکل اصلی، رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در ادارات و مکان های مختلف و سیاست های متناقض در کشور است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *