ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور؛

۲۷ پروژه اقتصادی، عمرانی و گردشگری در قشم به بهره برداری رسید

۲۷ پروژه اقتصادی، عمرانی و گردشگری به ارزش ارزی ۲۴۰ میلیون دلار و ریالی ۱۷ هزار و ۴۳۰ میلیاردی در تاریخ ۲۵ دی‌ماه ۹۹، به‌صورت ویدیو کنفرانسی توسط رییس جمهور در منطقه آزاد قشم افتتاح شد.

بازخبر/با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور، پالایشگاه نفت خام فوق سنگین شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم با سرمایه‌گذاری ارزی ۱۶۴ میلیون دلار و ظرفیت تولید ۳۵ هزار بشکه قیر در روز افتتاح شد.

شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم سرمایه‌گذار خصوصی این پروژه بوده که باهدف ساخت پالایشگاه نفت خام سنگین در مساحتی به وسعت ۴۰ هکتار، قرار است در دو فاز؛ تولید قیر به‌عنوان محصول اصلی و نفت خام سبک به‌عنوان محصول فرعی به خودکفایی اقتصادی و ارزآوری کشور کمک کند.

یک هزار و ۱۰۰ نیرو در دوران ساخت این شرکت مشغول به کار بوده‌اند و پس از افتتاح، ۲۵۰ نفر به‌صورت ثابت در این شرکت اشتغال خواهند داشت.

تولید محصولات باکیفیت بالا مطابق با استانداردهای یورو ۲۰۰۵، کاهش آلودگی محیط‌زیست، بهره‌وری انرژی، کمک به ارتقا صادرات از اهداف اصلی این شرکت است.

فاز نخست تأمین پیش‌نیازهای پالایشگاه تولید قیر  شرکت قشم مولد افتتاح شد

فاز نخست تأمین پیش‌نیازهای پالایشگاه تولید قیر بهین پالایش قشم با سرمایه‌گذاری ۷۶ میلیون دلاری شرکت قشم مولد در سال جهش تولید به دست رییس دولت تدبیر و امید در منطقه آزاد قشم افتتاح شد.

با افتتاح فاز نخست تأمین پیش‌نیازهای پالایشگاه تولید قیر، ۲۱ مگاوات برق، هشت هزار مترمکعب آب شیرین در روز و ۳۸ هزار تُن بخار در روز تولید می‌شود.

برق، آب و بخار تولیدشده در این فاز به‌عنوان پیش‌نیازهای تولید قیر پالایشگاه بهین پالایش قشم مورداستفاده قرار می‌گیرد تا این شرکت بتواند به تولید روزانه ۳۵ هزار بشکه قیر دست‌یافته و بخشی از نیاز کشور به این ماده موردنیاز در پروژه‌های زیربنایی را مرتفع کند.

این پروژه در زمان ساخت برای ۱۵۰ تَن شغل ایجاد کرده و در زمان بهره‌برداری به ۴۵ نیروی کار ثابت نیاز دارد.

۳ طرح صنعتی در منطقه آزاد قشم افتتاح شد

سه طرح تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد قشم بااعتباری بیش از ۷۱۰ میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری ارزی معادل ۵۰۰ هزار دلار روز پنجشنبه(۲۵ دی‌ماه) توسط رییس جمهوری افتتاح شد.

این سه طرح با سرمایه‌گذاری انجام‌شده از سوی بخش خصوصی و با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

در زمان احداث و اجرای این پروژه‌های صنعتی و تولیدی، ۵۷ نفر مشغول به کار بوده اند که در زمان بهره‌برداری تعداد اشتغال به ۱۵۵ نفر می رسد.

سردخانه متعلق به شرکت مروارید شکیل قشم با ظرفیت سالانه ۲۱ هزار تن و با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد در زمان احداث برای ۲۵ نفر فرصت شغلی ایجادشده و با بهره‌برداری آن ۱۲۰ نفر مشغول فعالیت خواهند شد.

واحد تولید ماهی خشک و خوراک آبزیان متعلق به شرکت عصاره خوراک دانه قشم با سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد ریالی و ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰۰ تن در سال نیز در زمان احداث برای ۲۵ نفر ایجاد اشتغال کرده و با بهره‌برداری از آن، ۲۰ نفر مشغول به فعالیت خواهند شد.

کارخانه تولید ماسک سوبا متعلق به شرکت مجتمع فرآوری سالم غذای قشم با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ هزار دلاری، دیگر مجموعه تولیدی و صنعتی منطقه آزاد قشم است که در زمان احداث برای ۷ نفر و پس از بهره‌برداری برای ۱۵ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

بهره‌برداری هم‌زمان از ۸ طرح پرورش میگو و ماهی در قشم

۸ طرح حوزه شیلات و پرورش آبزیان با سرمایه‌گذاری ۲ هزار ۹۹۶ میلیارد ریال امروز پنجشنبه (۲۵ دی‌ماه) توسط رییس دولت تدبیر و امید افتتاح شد.

با سرمایه‌گذاری انجام‌شده از سوی بخش خصوصی و با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

در زمان احداث و اجرای این پروژه‌های حوزه شیلات و پرورش آبزیان ۲۰۰ نفر در آن‌ها اشتغال داشتند و با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۴۲۶ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

فاز اول پرورش ماهی در قفس متعلق به شرکت‌های شرکت هیراد کاوه ساحل قشم و شریف دریا پویان قشم، با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۶۷۳ میلیارد ریال و درمجموع با ظرفیت تولید ۶ هزار تن ماهی در سال در زمان احداث برای ۴۰ نفر و با بهره‌برداری ۱۰۴ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کنند.

همچنین ۶ مجموعه پرورش میگو متعلق به شرکت‌های دریانوردان، صافی دریای قشم، پدیده صدف قشم، اتحاد مهر کانی، عظیم ساحل قشم و شرکت تعاونی میگو دشت کنار سیاه قشم با سرمایه‌گذاری یک هزار ۳۲۳ میلیارد ریال، برای ۱۶۰ نفر در زمان احداث فرصت شغلی ایجاد کرده و با بهره‌برداری ۳۲۲ نفر در آن اشتغال خواهند داشت.

درمجموع با آغاز به کار ۶ طرح پرورش میگو ۶ هزار ۱۲۰ تن به ظرفیت تولید میگو و با بهره‌برداری از این  ۲ طرح پرورش ماهی در قفس ۶ هزار تن به ظرفیت تولید ماهی کشور افزوده خواهد شد.

افتتاح مرکز آموزش دریانوردی صنعت گستر هوا دریا قشم با ۱۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری

مرکز آموزش دریانوردی صنعت گستر هوا دریا قشم با ۱۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی روز پنجشنبه ۲۵ دی‌ماه ۹۹، طی آیینی توسط  دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران از طریق ویدیو کنفرانس رسما افتتاح و راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی این مرکز که در راستای سیاست‌های توسعه آموزش‌های علمی – تخصصی سازمان منطقه آزاد قشم از طریق حمایت از بخش خصوصی توسط شرکت صنعت گستر هوا دریای قشم صورت گرفته است، باعث ایجاد اشتغال برای ۳۵ نفر در زمان ساخت و ۲۰ نفر در بعد از بهره‌برداری شده است.

بر اساس این گزارش این مرکز آموزشی دوره‌های مرتبط با شناورهای کمتر از  ۳۰۰۰ تن و بیشتر از ۵۰۰تن و همچنین زیر ۵۰۰تن و دوره‌های عرشه فراساحل را با امکانات آموزش دریانوردی شامل کارگاه‌های مجهز، شبیه‌سازهای مدرن فرماندهی Radar-Arpa و مخابرات GMDSS تحت کنوانسیون STCW  با استفاده از متخصصین و مدرسین کارآمد برگزار می‌کند.

باغ گردشگری صفاآباد قشم با ۱۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح شد

پروژه احداث باغ بزرگ گردشگری صفاآباد واقع در روستای گورزین  جزیره قشم  با ۱۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی روز پنجشنبه ۲۵ دی‌ماه ۹۹ توسط حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران از طریق ویدیو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

احداث این مکان گردشگری که در راستای سیاست توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از طریق حمایت از بخش خصوصی صورت گرفته است، باعث ایجاد اشتغال برای ۴۰ نفر در زمان ساخت و ۱۸ نفر در بعد از بهره‌برداری شده است.

بر اساس این گزارش این باغ گردشگری که مجری آن شرکت ارتباط همراه پایدار قشم است در زمینی به  مساحت دو هزار و ۴۸۰مترمربع ساخته‌شده و با ۱۶ اتاق و ۵۴ تخت ظرفیت پذیرش افزون بر ۵۴ نفر گردشگر را دارد و می‌تواند نقش مؤثری در تأمین خدمات موردنیاز گردشگران جزیره ایفا کند.

۱۲ طرح توسعه زیرساختی و عمرانی در منطقه آزاد قشم افتتاح شد

۱۲ طرح توسعه زیرساختی و عمرانی بااعتباری بالغ‌بر ۱۳ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال توسط رییس جمهور در منطقه آزاد قشم افتتاح شد.

۱۲ پروژه زیرساختی، خدماتی، رفاهی و مسکونی با سرمایه‌گذاری دو بخش دولتی و خصوصی قشم، امروز پنج‌شنبه ۲۵ دی‌ماه با حضور ریاست محترم جمهوری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان به‌صورت ویدیو کنفرانسی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

هشت پروژه از ۱۲ پروژه عمرانی ذکرشده با سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، شامل طرح‌های توسعه روستایی، خدماتی و زیرساختی است.

این طرح‌ها شامل؛ ساخت بلوار دسترسی به روستای دفاری، بلوار رینگ غربی شهرک نریمان تا ساحل جنوبی به طول چهار کیلومتر، بهسازی جاده سه‌راه دیرستان تا فرودگاه و میدان شهید ستاری، احداث سه کمپ پارک (آفتاب ۲، مهتاب و فاز دوم جزایر ناز)، احداث کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی و اجرای خط دوم انتقال آب است.

بخش خصوصی نیز با پروژه برج مسکونی ماتیا، مجتمع تاپ آیلند، ۴۰ واحد ویلایی و آماده‌سازی سایت ۲۳ هکتاری در پروژه‌های افتتاحی این منطقه آزاد در دی‌ماه ۹۹ مشارکت دارد. مجموع پروژه‌های ۱۲ گانه عمرانی منطقه آزاد قشم توانسته‌اند برای یک هزار و ۳۲۴ نیرو اشتغال ایجاد کنند.

گفتنی است، امروز پنج‌شنبه ۲۵ دی‌ماه ۹۹، در جلسه ویدیو کنفرانسی با حضور رییس جمهور، ۲۷ پروژه منطقه آزاد قشم در دو بخش دولتی و خصوصی بااعتبار ارزی ۲۴۰ میلیون دلار و ریالی ۱۷ هزار و ۴۳۰ میلیاردی در پنج صنعت نفت، گاز و انرژی، تولیدی، شیلاتی، عمرانی و گردشگری که برای جامعه محلی، دو هزار و ۲۶۳ فرصت شغلی ایجاد کرده، افتتاح شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *