ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

آیا خرید بلیط چارتر هواپیما همیشه به صرفه است؟

برای بیشتر مسافران مهم است که بلیط هواپیما را به بهترین قیمت ممکن تهیه کنند و در عین حال پرواز با کیفیتی تا مقصد خود داشته باشند. اینجاست که توجه‌ مسافران به پروازهای چارتری جلب می‌شود. اما بلیط پروازهای چارتری همیشه از بلیط‌های سیستمی ارزان‌تر است؟

برای بیشتر مسافران مهم است که بلیط هواپیما را به بهترین قیمت ممکن تهیه کنند و در عین حال پرواز با کیفیتی تا مقصد خود داشته باشند. اینجاست که توجه‌ مسافران به پروازهای چارتری جلب می‌شود. اما بلیط پروازهای چارتری همیشه از بلیط‌های سیستمی ارزان‌تر است؟ در این مطلب به بررسی تفاوت بلیط چارتر هواپیما با بلیط سیستمی می‌پردازیم و عوامل موثر بر قیمت این نوع از بلیط را برای کمک به خرید ارزان بلیط چارتر هواپیما بررسی می‌کنیم.

چارتر و بلیط چارتر به چه معناست؟

چارتر به صورت لغو یبهمعنای دربست کرایه کردن یا اجاره یکجا است ولی بلیط چارتری هواپیما نوعی بلیط است که به جای فروش از سوی شرکت هواپیمایی توسط دفاترگردشگری فروخته می‌شود. به شرکت‌ها،آژانس‌ها و دفاترخدمات مسافرتی که تمام یا تعدادی از بلیط‌های پروازی ک شرکت هواپیمای یرا خریداری می‌کنند تا آن‌ها را به مرور زمان به مشتریان خود بفروشند،اصطلاحا شرکتیا آژانس چارترکننده گفته می‌شود و بلیطی که توسط این آژانس‌ها به فروش می‌رسد بلیط چارترنام دارد. از این رو بلیط‌های چارتر از لحاظ قیمت،تأمین‌کننده،شرایط کنسلی و برخی قوانین خرید بلیط هواپیما با بلیط‌های سیستمی تفاوت دارند وازقواعد بلیط‌ های سیستمی پیروی نمی‌کنند.

دلیل نوسان قیمت بلیط چارتری چیست؟

همانطور که گفته شد تعیین قیمت بلیط چارتری با آژانس و شرکت چارتر کننده است که تمام یا تعدادی از بلیط‌های یک پرواز را خریداری کرده است. بنابراین چارترکننده چه  موفق به فروش تمامی بلیط‌ها بشود وچه نتواند تمام صندلی‌های چارترشده را به فروش برساند ملزم به پرداخت کل مبلغ اجاره به شرکت هواپیمایی خواهد بود. دراین شرایط شرکت چارترکننده در شرایط و زمان‌های مختلف نرخ بلیط چارتر یرا تغییرمی‌دهد تا موفق به فروش تمام صندلی‌ها شود و از لحاظ اقتصادی سود کند.

عوامل موثر بر قیمت بلیط چارتری هواپیما

  • زمان سفر

خرید بلیط هواپیما چارتر همیشه به‌صرفه‌تر از خرید بلیط سیستمی هواپیما نیست و این موضوع عموما به زمان انجام سفر بستگی دارد. بهطورکلیدرزمان‌هایکمسفرسالبا نزدیک شدن به زمان پرواز قیمت بلیط هواپیما چارتر ارزانترمی‌شود،چون ممکن است تمام ظرفیت صندلی‌‌های چارتر پرنشود وچارترکننده برای به حداقل رساندن ضرر خود مجبور می‌شود بلیط هواپیما چارتر را ارزان‌تر دراختیارمشتریان قرار می‌دهد. اما عکس این موضوع زمانی صادق استکه مسافربخواهد در زمان‌های پرسفر سال مانند عیدنوروز و یا تعطیلات تابستان سفرکند. دراین مواقع با توجه به درخواست بالای مسافران برای خرید بلیط هواپیما،قیمت بلیط چارتری هواپیما باافزایش رو به رو می‌شود و حتی ممکن است از قیمت بلیط سیستمی نیز بیشترشود.

  • سن مسافران

برای خرید بلیط چارترهواپیما برخلاف بلیط‌ های سیستمی، سن بزرگسالان و کودکان در قیمت بلیط تاثیری ندارد و کودکان از  ۲سال به بالا بزرگسال محسوب خواهندشد. بنابراین وقتی با چند کودک سفر می‌کنید شایدخرید بلیط چارتر مقرون به صرفه نباشد. درخریدبلیط چارتر،کودکان زیر ۲ سال که نوزاد اطلاق می‌شوند نیازی به بلیط و صندلی ندارند و مسافران برای کودکان ۲سال به بالا ناچار به خریدبلیط با همان قیمت بلیط بزرگسال هستند.

  • نوع ایرلاین و کلاس پروازی

بدیهی است که نوع ایرلاین و کلاس پروازی نیز در قیمت بلیط چارترهواپیما تاثیر می‌گذارند.

برای خرید بلیط هواپیما چارتر و کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین کنسلی و استرداد بلیط‌های چارتر، تغییر تاریخ سفر پس از خرید بلیط چارتر و میزان بار مجاز برای بلیط‌های چارتر می‌توانید به وب‌سایت اسنپ‌تریپ مراجعه کنید. اسنپ‌تریپ با ارائه بلیط چارتری هواپیما تلاش دارد سبدخرید کامل و متنوعی را در اختیارکاربران خود قرار دهد تابرای هر نیازیکه مسافران سفرهای هوایی دارند پیشنهادی برای ارائه داشته باشد. بااستفاده از فیلتر بلیط چارتری در اسنپ‌تریپ می‌توان سریع و راحت به بلیط‌ های ارزان یا بلیط‌های لحظه آخری دسترسی پیدا کرد. همچنین تیم پشتیبانی اسنپ‌تریپ درتمام مراحل خرید بلیط هواپیما چارتردرکنار کاربران خواهد بود تا درمواردی که قوانین بلیط چارتر غیرقابل پیش بینی است بتواند قوانین و خدمات خرید و کنسلی شفاف و مشخصی را به مسافران ارائه دهد.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *