ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

“گذر فرهنگی” در محدوده برکه های باران بندرعباس ایجاد می شود

استاندار هرمزگان در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توسعه زیرساخت های فرهنگی در هرمزگان تأکید کرد.

  بازخبر/فریدون همتی شب گذشته(۲۳ دی ماه) در دیدار با سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه گذر فرهنگی در محدوده های تاریخی و گردشگری شهر بندرعباس می تواند به رونق گردشگری و توسعه فعالیت های فرهنگی منجر شود، گفت: ایجاد گذر فرهنگی در محدوده برکه های باران بندرعباس در دستور کار قرار دارد که نیازمند حمایت ویژه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: ایجاد این گذرگاه در راستای ارتقاء رضایت هنرمندان، درآمدزایی و ایجاد اشتغال برای این قشر فرهیخته مؤثر خواهد بود.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان در خصوص نامگذاری هفته هرمزگان، تصریح کرد: پنجم تا دوازدهم اردیبهشت ماه به نام هفته هرمزگان نامگذاری شده و تلاش داریم  با بهره گیری از ظرفیت های هنری موجود در استان، فرهنگ، آداب و رسوم مردم این منطقه را به کشور معرفی کنیم.

همتی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده، با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت های فرهنگی در هرمزگان، خواستار تخصیص اعتبار لازم به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی با توجه به سال پایانی خدمت رسانی دولت تدبیر و امید به مردم هرمزگان شد و گفت: علی رغم اقدامات خوبی که در این حوزه به‌ویژه طی چند سال اخیر در استان انجام شده است، اما پروژه کتابخانه مرکزی که در دولت نهم عملیات اجرایی آن آغاز شده و اعتبارات مناسبی هم طی این سال ها به آن تخصیص پیدا کرده، با توجه به مساحت زیاد پروژه، نیازمند اعتبارات ویژه برای تکمیل شدن است که اگر به سرانجام برسد، می توان از آن به عنوان یک کار ماندگار در حوزه کتابخانه ای کشور یاد کرد.

سیدعباس صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست ضمن قدردانی از اهتمام استاندار هرمزگان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توسعه زیرساخت های فرهنگی، بیان داشت: اقدامات خوبی در حوزه زیرساختی در هرمزگان انجام شده که ساخت پلاتو و نگارخانه در چهار شهرستان هرمزگان به عنوان جدیدترین اقدامات این حوزه قابل تقدیر است.

صالحی افزود: اگرچه تحریم ها عاملی برای کند شدن پروژه ها است، اما توجه دولت به توسعه متوازن زیرساخت های فرهنگی با نگاه آماری نیز کاملا” مشهود و قابل توجه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با درخواست استاندار هرمزگان مبنی بر تخصیص اعتبار ویژه به منظور تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی بندرعباس و مجتمع فرهنگی هنری ابوموسی و همچنین حمایت ویژه اعتباری از «هفته هرمزگان» و ایجاد «گذر فرهنگی» در بندرعباس موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار با دعوت استاندار هرمزگان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اردیبهشت ماه سال آینده به منظور افتتاح مجتمع فرهنگی هنری خمیر، مجتمع فرهنگی هنری فین و مجتمع فرهنگی هنری الزهراء بندرعباس به هرمزگان سفر می کند. همچنین با رایزنی استاندار هرمزگان، عملیات اجرایی یک پروژه بزرگ و ماندگار فرهنگی بزودی در هرمزگان آغاز می شود که پس از نهایی شدن آن اطلاع رسانی خواهد شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *