اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

اتمام تدوین راهنمای برنامه های درسی تا پایان امسال

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه تولید بسته های تربیت و یادگیری را پیش رو داریم گفت: وزیر آموزش و پرورش از سازمان پژوهش انتظار دارد که راهنمای برنامه های درسی که قبل از عید به انتها می رسد، حرکتش را برای تولید بسته های تربیت و یادگیری در سال ۱۴۰۰ آغاز کند.

   بازخبر/به گزارش ایسنا، حسن ملکی در آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره کتاب رشد که در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد با اشاره به برگزاری چهار جشنواره از سوی سازمان پژوهش در سال جاری اظهار کرد: یکی از کارهای سازمان پژوهش، مدیریت رسانه های تربیت و یادگیری مانند کتاب، فیلم، عکس و محتواهای الکترونیکی است. این امر مسئولیت ما را سنگین می کند. آنچه انسان ها را رشد می دهد و یا باعث انحراف آنها می شود، پیام است.

وی افزود: در این مدیریت رسانه ها چند ضلع و بعد را می توان مطرح کرد، یکی از آنها مدیریت تدوینی رسانه هاست که البته به کتاب درسی به عنوان رسانه رسمی و الزامی اختصاص می یابد که در اختیار دانش آموزان و خانواده ها قرار می گیرد تا از طریق یادگیری محتوای آنها دانش آموز رشد کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی جغرافیای مسئولیت های سنگین این سازمان را متذکر شد و گفت: نقش دوم سازمان پژوهش ایجاد رغبت و انگیزه در جامعه و انسان های توانا است. باید انسان ها توانا انگیزه داشته باشند که آثاری را تولید کنند. نقش سوم ممیزی است که باید توام با خردورزی و شاخص های تعریف شده باشد. آنچه در این جشنواره می گذرد از مصادیق همین نقش است که بسیار حساس هم هست.

ملکی ادامه داد: در واقع سازمان از طریق کمیته های داوری که تشکیل می دهد ممیزی انجام می دهد که کدام کتاب مناسب است و کدام کتاب مناسب نیست. آنچه به عنوان کتب برگزیده در این رویداد معرفی می شوند از مصادیق نقش ممیزی سازمان پژوهش است. باید در این نقش چند کار دیگر نیز صورت بگیرد و باید هم وسعت یابد و هم عمق پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه باید سفره فرهنگی تربیتی را در سطح ملی توسعه داد گفت: اگر تعداد زیادی از ناشران در این عرصه وارد شوند از شاخص های موفقیت ما محسوب می شود و این جشنواره بازوی مسئول سازمان در عملیاتی کردن ماده قانونی ۸۲۸ می شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: جشنواره کتاب رشد بیرون از قلمروی قابلیت های ماده قانونی ۸۲۸ چندان معنا پیدا نمی کند و باید طوری برنامه ریزی بشود که آن قانون یعنی ساماندهی منابع آموزشی محقق و اجرایی شود. کار دیگری که در همین جشنواره باید برای سال بعد مورد توجه قرار بگیرد اولویت بندی آثاری است که بر اساس فراخوان اعلام شده بودند.

ملکی با اشاره به اینکه سازمان ملی تربیت کودک در حال شکل گیری است و برای ما به عنوان سازمان پژوهش یک پیام دارد گفت: یکی از اولویت های ما برای سال آتی باید اولویت دادن به تولید مواد آموزشی دوره پیش از دبستان باشد. ماموریت دیگر در راستای سندتحول بنیادین قابل طرح است.

وی ادامه داد: نقش چهارم سازمان پژوهش، نقش ترکیبی است. تولید بسته های تربیت و یادگیری را پیش رو داریم و وزیر آموزش و پرورش از سازمان پژوهش به حق انتظار دارد که راهنمای برنامه های درسی که قبل از عید به انتها می رسد، حرکتش را برای تولید بسته های تربیت و یادگیری در سال ۱۴۰۰ آغاز کند.  برای آنکه بسته تربیت و یادگیری تولید شود باید هر چهار نقش در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *