ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

جزییات طرح بازگشایی مدارس در استان هرمزگان اعلام شد

جزییات طرح بازگشایی مدارس در استان هرمزگان و چگونگی حضور دانش آموزان در شهرستان‌ها اعلام شد.

 بازخبر/ مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان صبح امروز(۲۳ دی ماه) در جمع خبرنگاران، در تشریح جزئیات این طرح، اظهار کرد: در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، در خصوص آموزش حضوری پایه های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش آموز، با عنایت به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، کلاسها و مدارس مذکور از اول بهمن ماه سال جاری با رعایت دقیق مفاد بخشنامه وزارت آموزش و پرورش بازگشایی می شوند.

وی با بیان اینکه آموزش حضوری شامل دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی، در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی، دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر (بر اساس آمار ثبت نامی در سناد) در وضعیت آبی، هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کار آموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی می شود، خاطر نشان کرد: تعداد دانش آموزان در کلاسهای حضوری، حداکثر ۱۰ نفر است و  مدیران مدارس موظف هستند نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام کنند و بر اساس مصوبات شورا و انجام اقدامات لازم، زمینه حضور دانش آموزان را در مدرسه فراهم آورند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد: به منظور هماهنگی و همراهی خانواده ها شرایط را به گونه ای فراهم کرده ایم که همه دانش آموزان مشمول و خانواده های آنان از میزان، زمان، نحوه حضور و دستورالعمل های بهداشتی مربوط آگاه باشند و با اطمینان خاطر فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

بیت اللهی اضافه کرد: رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی در آموزش حضوری الزامی است و خانواده ها اطمینان داشته باشند که رفع دغدغه و نگرانی آنها اولویت اول این طرح است و آموزش و پرورش استان برای تامین سلامت دانش آموزان از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

وی بیان کرد: در این راستا مدیران و کادر اداری اجرایی مدارس مکلف به رعایت دقیق و همه جانبه ی دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی هستند و هیچ توجیهی در این خصوص پذیرفته نیست.

این مقام مسئول در ادامه  با تاکید بر اینکه شروع مجدد فرایند آموزش حضوری در کنار سایر روش ها، با لحاظ کردن اصل سلامت دانش آموزان، به معنی توجه جدی حضور دانش آموزان در فرایند یاددهی و یادگیری است، خاطرنشان کرد: این امر مخصوصاً در دوره ابتدایی اهمیت بالاتری دارد چرا که مفاهیم پایه آموزشی در کلاس‌های اول، دوم و سوم ابتدایی ارائه می‌شود و کیفیت یادگیری دانش آموزان از این لحاظ دارای اهمیت بسیار زیادی است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان با تاکید مجدد بر اینکه اجرای این طرح ملی بدون همراهی و مشارکت و تعامل خانواده ها امکان پذیر نیست، ابراز امیدواری کرد در سایه همدلی و همگرایی و احساس مسئولیت جمعی، با مشارکت خانواده ها که بازوی اصلی جریان تعلیم و تربیت هستند، فرایند بازگشایی مدارس به خوبی محقق شود و اطمینان می دهیم آموزش و پرورش هرمزگان همه ظرفیت ها و امکانات خود را در این امر خطیر به کار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام ستاد مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، هم اکنون سه شهر بندرعباس، حاجی آباد و پارسیان در وضعیت زرد و مابقی شهرستانهای استان در وضعیت آبی قرار دارند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *