ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

نیاز دانش آموزان کم بضاعت هرمزگان به ۱۲ هزار تبلت/کرونا فرصت یادگیری را چند برابر کرد

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: پویش مردمی برای تامین تبلت ۱۲ هزار دانش آموز کم بضاعت به راه افتاده است و تاکنون ۱۴۰۰ تبلت توسط نهادهای حمایتی و خیرین تهیه شده است.

 بازخبر/ایرج بیت اللهی صبح امروز(۲۳ دی ماه) در حاشیه بازدید روند تحصلی مدارس بندرعباس، هدف از راه اندازی این پویش را تأمین وسایل آموزشی هوشمند برای ۱۲ هزار دانش آموز کم بضاعتی عنوان کرد و افزود: این امکانات برای استفاده دانش آموزانی است که در منطقه سکونت خود به اینترنت دسترسی دارند و با برخورداری از ابزار هوشمند می توانند از امکان آموزش مجازی بهره مند شوند.

این مقام مسئول با اشاره به مشارکت شرکت ها، صنایع و بخش خصوصی در طرح تامین تبلت، اظهارکرد: در نشستی که با شرکت پالایش نفت بندرعباس برگزار شد، این شرکت با درک شرایط استان و ضرورت مشارکت در این طرح، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال جهت خرید تبلت برای دانش آموزان پرداخت کرد و اتاق بازرگانی نیز مبلغ یک میلیارد ریال به این امر خداپسندانه به حساب آموزش و پرورش هرمزگان واریز کرده است.

وی اضافه کرد: با استفاده از این منابع ، مقدمات و نحوه چگونگی خرید تبلت، در حال انجام است تا بتوانیم همه دانش آموزان نیازمند را تحت پوشش این طرح فراگیر قرار دهیم.

بیت اللهی با اشاره به اهمیت آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه، یادآور شد: ۴۵۱ تبلت برای دانش آموزان دارای نیازهای ویژه نیازمندیم که طی تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش، تاکنون هزینه خرید ۲۲۶ تبلت از سوی وزارت واریز شده است و تامین ۲۲۵ تبلت دیگر نیز بر عهده استان هرمزگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۴۰۰ تبلت توسط نهادها، خیرین و دستگاههای حمایتی بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع شده است.

بیت اللهی اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، تمام تلاش مجموعه آموزش و پرورش بر این بوده که هیچ دانش آموزی از تحصیل محروم نباشد و هر چند با وجود مشکلات عدیده هیچ دانش آموزی از تعلیم و تربیت باز نماند اما کمبود تبلت برای دانش آموزان کم بضاعت همچنان مهمترین مانع جهت بهره گیری دانش آموزان از آموزش های متنوع مجازی است.

وی ادامه داد: قبلا یک فرصت یادگیری که همان روش سنتی بود در مدارس وجود داشت ولی به علت شیوع بیماری کرونا چند فرصت یادگیری از جمله فضای مجازی، برنامه آموزش تلویزیونی، منابع مکتوب و درسنامه خود آموز ایجاد شده است که دانش آموزان می توانند به صورت ترکیبی از این فرصت ها بهره بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به مصوبه اخیر شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: کمپین حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و تهیه تبلت و گوشی برای آنها به راه افتاده است و حدود ۳۰۰ تبلت توسط مجمع خیرین غرب استان در اختیار دانش آموزان آن مناطق گذاشته شده است.

بیت اللهی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) یک هزار گوشی هوشمند یا تبلت بین دانش آموزان نیازمند تحت پوشش توزیع کرده است و مبلغ هشت میلیارد ریال هزینه خرید تبلت نیز جمع آوری شده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، هرچند کرونا شرایط سختی را برای جامعه فراهم کرده است ولی با ابتکار و خلاقیت مجموعه آموزش و پرورش استان، جهاد علمی مؤثری از ارائه خدمات خوب آموزشی ایجاد کرده و زمینه و بستر مناسبی را برای آموزش دانش آموزان به وجود آورده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *