ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

کارگاه‌های برخط «حال خوش زندگی» در هرمزگان آغاز به کار کرد

کارگاه‌های برخط «حال خوش زندگی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال در زمستان ۱۳۹۹ آغاز به کار کرد.

  بازخبر/  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، افزود: مجموعه کارگاه‌های برخط «حال خوش زندگی» در راستای شعار «آینده ساختنی است» با هدف تقویت توانمندی نوجوانان در مهارت‌های زندگی، بر پایه روانشناسیِ مثبت‌گرا طراحی شده است.

پروین پشتکوهی با بیان اینکه مهارت جرات‌مند بودن، مهارت شاد بودن، مهارت خوش‌بینی، مهارت خودباوری، مهارت زندگی معنوی، مهارت برقراری و تثبیت روابط مثبت، مهارت امیدوار بودن و مهارت هوش هیجانی عنوان ‌هشت کارگاهِ‌ «حال خوش زندگی» هستند، اظهار کرد: بر همین اساس، فاطمه غلامزاده نخلی، کلثوم رییسی و آسیه غلام حضرت حجت مدرسان دوره‌های «حال خوش زندگی» این فصل کانون استان هستند.

وی با اشاره به اینکه پیشتر در فصل تابستان و پاییز کارگاه های «مهارت خودباوری»،«مهارت جرأت‌مندی»، «مهارت نوجوان ماهر در روابط مثبت» برگزار شد، اظهار کرد: در فصل زمستان نیز چهار کارگاه«هوش هیجانی»،«مهارت برقراری و تثبیت روابط مثبت»،«مهارت امیدوار بودن» و«مهارت خوش بینی» برگزار می شود.

پشتکوهی بیان کرد: دوره «مهارت هوش هیجانی» به نوجوان کمک می‌کند تا با هیجان‌های خود آشنا و دوست شود و بتواند با آن‌ها به بهترین وجه کنار بیاید. همچنین یاد می‌گیرد هیجان‌های دیگران را هم تشخیص دهد و بر اساس نیازهای احساسی‌شان با آن‌ها رفتار کند.

وی ادامه داد: در دوره «مهارت برقراری و تثبیت روابط مثبت» نوجوان یاد می‌گیرد چطور روابطش با دیگران را مدیریت کند و اگر دچار مشکل عدم برقراری ارتباط شد چگونه شروع کند که هم برای خودش و هم طرف مقابلش پیامدهای مثبت داشته باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان اضافه کرد: در کارگاه «مهارت امیدوار بودن»، نوجوانان یاد می‌گیرند که چگونه در هر شرایطی خونسردی خود را حفظ کنند و همواره به آینده امیدوار باشند. این ویژگی به آن‌ها کمک می‌کند تا در بحران‌ها و شرایط سخت امیدوار باشند و با تمرکز و دقت کافی راه موفقیت را ادامه دهند.

وی در پایان گفت: همچنین در کارگاه «مهارت خوش‌بینی» نوجوان یاد می‌گیرد چطور افکارش را آشکار کند و پیام‌هایی که به آن داده می‌شود را اصلاح کند تا اسیر دام بدبینی و فاجعه‌پنداری نشود. علاوه بر این می‌آموزد مسائل را به اجزای کوچکی تبدیل کند که موقت و قابل حل هستند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *