چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب ثبت رکورد طولانی‌ترین مدت زندگی با قلب پیوندی در گینس
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران مطرح کرد

کمبود تخم مرغ نداریم، نشتی داریم/هر شانه تخم‌مرغ ۳۵ هزار تومان

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: این آمادگی را داریم برای جلوگیری از نشت تخم مرغ های تنظیم بازاری به بازار آزاد بر روی آنها عبارت “تنظیم بازاری” درج کنیم تا با این اقدام این تخم مرغ‌ها سر از بازار آزاد در نیاورند.

  بازخبر/ناصر نبی پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه وزارت جهاد و وزارت صمت برنامه‌ای برای ساماندهی بازار تخم مرغ ندارند، اظهار کرد: هیچ کمبودی در تولید تخم مرغ نداریم و آن چیزی که بازار تخم مرغ در حال حاضر دچار آن شده است دلال بازی و بی برنامگی است.

وی ادامه داد: براساس اعلام میادین روزانه ۴۰ تن تخم مرغ نیاز است، اما ما روزی بیش از ۱۰۰ تن تخم مرغ در میادین توزیع می‌کنیم و به نظر می‌رسد همه این‌۱۰۰ تن تخم مرغ با قیمت مصوب به دست مصرف کنندگان نمی رسد و سر از بازار آزاد در می آورند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه در توزیع تخم مرغ نشتی وجود دارد، گفت: این آمادگی را داریم برای جلوگیری از نشت تخم مرغ‌های تنظیم بازاری به بازار آزاد، بر روی تخم مرغ های توزیع شده با نرخ مصوب دولتی عبارت تنظیم بازاری درج کنیم. با این اقدام قطعا این تخم مرغ ها سر از بازار آزاد در نخواهند آورد.

وی همچنین به تخم مرغ‌های شناسنامه‌دار و بسته‌بندی شده نیز اشاره کرد و گفت: همه تخم‌مرغ‌ها از یک محل دریافت می‌شوند اما وقتی در بسته‌بندی های خاصی قرار می گیرند قیمت آن در بازار چندین برابر  تخم مرغ های دیگر می‌شود در حالی که صرفا یک بسته بندی صورت گرفته و نباید به این میزان افزایش قیمت داشته باشند.

نبی پور در ادامه گفت: قطعا با درج عبارت تنظیم بازاری جلوی نشت این تخم مرغ‌ها و افزایش قیمت آنها گرفته خواهد شد و اگر فکری به حال این موضوع نشود قیمت تخم مرغ کمتر از یکماه آینده بیش از این مقدار خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد که قیمت هر شانه تخم مرغ شیرینک پک شده برای مصرف کنندگان ۳۵ هزارتومان است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *