اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

اولین قایق غواصی، تفریحی و گردشگری کشور در کیش ساخته شد

به زودی رونمایی و انجام مراحل آزمایش اولیه قایق تفریحی ساخت یک شرکت داخلی با سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش صورت می گیرد.

بازخبر/  درام حیدری، مدیرعامل یک شرکت مستقر در مرکز نوآوری کیش در گفت و گو با ایسنا، افزود: این قایق در نوع خود اولین قایق تفریحی ساخته شده با هدف استفاده در زمینه غواصی، تفریحی و گردشگری در کشور است. مواد اولیه استفاده شده در این شناور به گونه ای است که سبک و دارای مقاومت مناسب بوده و دیواره های آن به مرور زمان تغیر حالت نمی دهند.

وی تصریح کرد: در این قایق از سیستم هوش مصنوعی استفاده شده است و با دادن مختصات به سیستم راهبری آن، به صورت خودکار مسیر را طی کرده و باز می گردد. موتور استفاده شده نیز به صورت ترکیبی بوده و می تواند از بنزین یا برق استفاده کند.

حیدری بیان کرد: در کف اتاقک شناور ، دریچه ای تعبیه شده است که از آن می توان برای غواصی و شنا استفاده کرد. همچنین داشتن سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، مبل های تخت شو و لوازم رفاهی از جمله امکانات این محصول بومی می باشد.

وی اضافه کرد: براساس اعلام مدیر این پروژه، نمونه مشابه خارجی این محصول حدود ۱۲ میلیارد تومان قیمت دارد و این در حالی است که با توجه به تامین صد درصد مواد اولیه در داخل کشور، قیمت تمام شده آن یک هشتم مشابه خارجی است؛ در صورت انجام حمایت و گذراندن موفق آزمایش های اولیه، امکان تولید صنعتی این محصول به میزان ۱۰ عدد در ماه وجود دارد.

مدیرعامل یک شرکت مستقر در مرکز نوآوری کیش خاطرنشان کرد: طرح های ساخت پروژه هایی نظیر شهرک دریایی، رستوران دریایی، کافی شاپ دریایی و سوئیت های مخصوص غواصی و امداد و نجات نیز در دست مطالعه است و درصورت انجام حمایت مناسب ، قابلیت اجرا دارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *