ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
مدیرعامل ‌منطقه ویژه اقتصادی پارسیان:

دورکاری و مدیر پروازی معنا ندارد/توسعه منطقه ویژه پارسیان شتاب می‌گیرد

مدیرعامل ‌منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: بنده خود و خانواده ام را به پارسیان منتقل کرده ام و تمامی وقت خود را در پارسیان خواهم گذارند و تمامی مدیران منطقه ویژه اقتصادی پارسیان باید در محل پروژه ها حاضر باشند و دورکاری و مدیر پروازی معنا ندارد.

علی اصغر علامه صبح امروز(۱۸ دی ماه) در نشستی خبری، افزود: در مدت دو ماهی که از انتصابم می گذرد سعی کرده ام کارهای عقب مانده را با سرعت بیشتری به پیش ببرم تا بتوانیم منطقه پارسیان را از وضعیت راکدی گذشته خارج کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به عقب ماندگی های جدی که در منطقه ویژه پارسیان وجود دارد، ساماندهی آن در اولویت کاری بنده است، تصریح کرد: علی رغم اینکه منطقه ویژه پارسیان از سه منطقه دیگر کشور شرایط سرمایه گذاری، تولید و تجارت بیشتر و مطلوبتری دارد اما نتوانسته به جایگاه حقیقی خود دست یابد.

علامه با اشاره به اینکه وزارت صمت برای توسعه شتابان منطقه ویژه پارسیان تصمیم به حمایت جدی گرفته است، عنوان کرد: سه وظیفه ایجاد زیراخت، سرمایه گذاری و صادرات برعهده ماست که این مهم را بزودی پیاده سازی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت اقداماتی شده ولی بسیار عقب هستیم، اظهار کرد: در حوزه تولید هیچ اقدام موثری صورت نگرفته و تنها در حوزه صادرات با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا توسانیته ایم یکی از پست های اسکله را به بهره برداری رسانده و صادرات ۱۵۰ هزار تنی غیرنفتی را در دو ماه گذشته محقق سازیم.

علامه با اشاره به اینکه وظیفه اصلی ما ایجاد صنایع است و در دو ماه گذشته مشغول برطرف کردن موانع تحقق این امر هستم، اضافه کرد: در دهه فکر ۱۰ پروژه در بخش پتروشمی، فولاد، سیمان و آب شیرینکن ۵۰ هزار مترمکعبی به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: هیچ واگذاری دائمی صورت نمی گیرد مگر آنکه هر کارآفرینی که ادعای تولید دارد با حمایت ما وارد شود و پس از تحقق آن طرح واگذاری قطعی صورت می گیرد.

مدیرعامل ‌منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با اشاره به اینکه در حوزه تولید امروز هیچ تولیدی نداریم و دغدغه جذب سرمایه گذار برای روشن کردن چراغ تولید است، اظهار کرد: دلایل عقب ماندگی ها مشخص است، وقتی مجری طرح منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و لامرد برعهده منطقه ویژه اقتصادی لامرد باشد به طور حتم با توجه به وصعت کار زمان رسیدگی به پارسیان محدود می شود و نتیجه آن عقب ماندگی امروز است.

وی با بیان اینکه مجری طرح منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از لامرد گرفته شده اما هنوز تکلیف مجری آن مشخص نیست و در تلاش برای رفع آن هستیم، افزود: در مدیریت های قبلی هیچ کلنگی به زمین زده نشد اما بنده با اطمینان می گویم کلنگ ۱۰ پروژه در دهه فجر به زمین زده می شود تا بتوانیم رشد منطقه ویژه پارسیان را با سرعت به پیش ببریم.

علامه با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری پروژه ها در دهه فجر ۲۰ میلیون یورو و زمان پیش بینی بهره برداری بین ۲ تا ۴ سال است، خاطرنشان کرد: هر سازمان و یا نهادی که قصد حضور در منطقه ویژه پارسیان دارد به طور حتم به نفعش است که از نیروهای بومی استفاده کند زیرا هزینه آن کمتر است و در حال حاضر ۸۵ تا ۹۰ درصد نیروهای منطقه ویژه اقتصادی پارسیان بومی هستند.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از پروژه های پیشنهادی سال ۹۸ در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان تاکنون عملی نشده و همین عامل سبب شده ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه مان از سوی وزارت صمت جذب نشود، تصریح کرد: بنده خود و خانواده ام را به پارسیان منتقل کرده ام و تمامی وقت خود را در پارسیان خواهم گذارند و تمامی مدیران منطقه ویژه اقتصادی پارسیان باید در محل پروژه ها حاضر باشند و دورکاری و مدیر پروازی معنا ندارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *