آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

همه‌گیری کرونا بین دانشجویان دانشگاه تهران؛ ۲۰ درصد مبتلا شده‌اند

ایسنا نوشت: معاون دانشجویی دانشگاه تهران از ابتلای ۲۰ درصد دانشجویان به ویروس کرونا خبر داد و گفت: ۲۰ درصد دانشجویان و ۵۶ درصد خانواده های آنها به کرونا مبتلا شدند که ۸ درصد دانشجویان در حال حاضر بستری بوده و ۵ نفر نیز فوت کردند.

 بازخبر/دکتر سعید حبیبا همدلی و همراهی دانشگاه با دانشجویان در شرایط سخت و دشوار فعلی و برقراری تعاملی مؤثر، پویا و مسئولانه برای کاهش اضطراب و فشار روانی ناشی از پیامدهای شیوع بیماری کرونا، شناسایی و غربالگری دانشجویان از جنبه‌های مختلف همچون روان‌شناختی، تحصیلی، اقتصادی و ارائه خدمات تخصصی در جهت رفع مشکلات و حل مسائل دانشجویان را از اهداف مهم این طرح برشمرد.

وی تصریح کرد: اطلاع از وضعیت سلامت جسمانی دانشجویان و خانواده آنها، اطلاع از وضعیت روان‌شناختی و نگرانی‌های احتمالی دانشجویان، اطلاع از وضعیت اقتصادی، معیشتی و خانوادگی دانشجویان، اطلاع از میزان رضایتمندی و تأثیرات شیوه آموزش از راه دور بر وضعیت تحصیلی دانشجویان، شناسایی چالش‌های آموزش‌های مجازی، بررسی تأثیر شیوع ویروس کووید ۱۹ بر جنبه‌های مختلف زندگی دانشجویان و معرفی دوباره راه‌های متعدد دسترسی به خدمات مرکز مشاوره دانشگاه تهران (حضوری، سامانه مشورپ و مشاوره تلفنی) از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

حمایت از دانشجویان درگیر با کرونا

وی افزود: تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه تهران که شامل دانشجویان مقطع کارشناسی از ورودی ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸، دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد از ورودی ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸، دانشجویان مقطع دکتری تخصصی از ورودی ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ می‌شوند را در بر می‌گیرد. این حجم از مصاحبه توسط ۶۹ متخصص رشته‌های روان‌شناسی، مشاوره و مددکاری و طی مدت سه ماه انجام شده است. در مجموع اجرای فاز دوم این طرح، بیش از هفت هزار ساعت فعالیت صورت گرفته است.

دکتر حبیبا اظهار کرد: بررسی کارشناسان مرکز مشاوره دانشگاه تهران، نشان داد حدود ۳۰ درصد دانشجویانی که مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند خود و یا اعضای خانواده آنها مبتلا به کرونا شده‌اند. از این میان ۲۰ درصد فقط ابتلای خود دانشجو، ۵۶ درصد ابتلای خانواده دانشجو و ۲۴ درصد ابتلای دانشجو و خانواده دانشجو بوده است.

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه تهران، از بین افراد مبتلا ۸۷ درصد بهبود پیدا کرده و ۸ درصد در حال طی دوره درمان هستند. همچنین متأسفانه پنج نفر از دانشجویان نیز بر اثر بیماری فوت شده‌اند. حدود ۱۷ درصد دانشجویان و خانواده‌های آنان که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، در بیمارستان بستری شده و ۸۳ درصد در منزل بستری و دوره درمان را طی کرده‌اند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *