ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

معدوم سازی ۲ تن خوراکی و نوشیدنی غیراستاندارد در قشم

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از انجام ۶ هزار ۱۶۰ مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی، بنگاه‌های اقتصادی، مراکز تجاری و خدماتی در قشم طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

 بازخبر/هرمز امیری در گفت و گو با ایسنا منطقه خلیج فارس از قشم، با بیان این مطلب، اظهار کرد: در این مدت ۱۰۵۲ مورد اخطاریه و ۱۲۶۵ مورد تذکر شفاهی و ۱۲۵ مورد تذکر کتبی برای اصناف فعال صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین در ۹ ماهه سال جاری ۸۱ مورد پلمب واحدهای صنفی متخلف صورت گرفته و بیش از ۸۸ مورد از پرونده تخلفات اصناف برای اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شده است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در این مدت همچنین ۶۳ مورد بخشنامه برای صنوف صادر شده و تعداد ۱۶۲ مورد اقلام مختلف غیرمجاز معادل ۲ تن مواد خوراکی و نوشیدنی غیراستاندارد و تاریخ مصرف گذشته معدوم سازی شده است.

به گفته امیری واحدهای صنفی قشم، تحت بازرسی و رصد روزانه قرار داشته و در صورت هرگونه تخلف اعم از کم فروشی، گران فروشی، تقلب، احتکار و اخفاء کالا، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، فروش اجناس غیربهداشتی، ممنوعه و فروش کالا به صورت غیرمجاز با آنها برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با هدف نظارت بر قیمت گذاری و رعایت قیمت مصوب در اصناف از ابتدای سال جاری ۳۷ مورد نرخنامه برای واحدهای صنفی مختلف از جمله نانوایی‌ها و میوه فروشی‌ها مصوب و ابلاغ شده است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: همچنین ناوگان گشت ویژه کرونا با هدف بررسی و نظارت بر الزامات بهداشت محیط در اماکن پرتردد و اصناف قشم با مشارکت نیروهای شبکه بهداشت راه اندازی شده و طی ماه‌های گذشته مشغول بررسی و بازرسی فعالیت اصناف درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله شیوع بیماری کرونا هستند.

امیری تصریح کرد: در این برنامه تیم‌های بازرسی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی صنوف، بسته بودن تالارهای پذیرایی، محل‌های برپایی تجمعات مختلف، پاساژها و واحدهای عرضه مواد غذایی نظارت دارند.

وی تصریح کرد: این بازدیدها در قالب تیم‌های بازرسی متشکل از نمایندگان مدیریت بازرگانی و اصناف منطقه آزاد قشم، شبکه بهداشت و درمان شهرستان، اداره صمت شهرستان، پلیس اماکن، اداره تعزیرات حکومتی و اداره دامپزشکی شهرستان قشم به صورت روزانه در دو شیفت برای نظارت بر روند ارائه خدمات و پیشگیری از تخلفات احتمالی صورت می‌گیرد.

گفتنی است، قشموندان می‌توانند با تماس تلفنی با شماره تلفن گویای ۰۷۶۳۵۲۵۲۰۱۰ و همچنین شماره ۰۷۶۳۵۲۴۱۰۱۰ یا مراجعه حضوری به مدیریت بازرگانی و اصناف، نظرات و شکایات خود را اعلام و پیگیری کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *