ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

اظهارات مهم روحانی درباره محاکمه مسببین سقوط هواپیمای اوکراینی و پرداخت غرامت به خانواده قربانیان

روحانی گفت: مسببین حادثه هواپیمای اوکراینی باید در یک دادگاه عادلانه محاکمه شوند.

 بازخبربه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک سال از سقوط هواپیمای اوکراینی می‌گذرد و یک روز مانده به سالگرد این واقعه حسن روحانی از لزوم محاکمه مسببین آن سخن می‌گوید.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت گفت: ۱۸ دی‌ماه روز تاسف‌انگیزی برای ما بود. چهارشنبه بود که ما جلسه در هیات دولت داشتیم و شب در آسمان هواپیمایی به خطا مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد و عزیزان ما همه‌شان جان به جان آفرین تسلیم کردند. این موضوع خیلی برایمان سخت بود در ابتدا هم قضیه برایمان روشن نبود که چه اتفاقی افتاده و روزهای پنج‌شنبه و جمعه گزارش‌ها کامل شد و مشخص شد که شرایط چگونه است و از همان وقت به مسئولین گفتیم موضوع را به مردم اعلام کنند، چرا که نباید چیزی از مردم پنهان بماند.

وی افزود: ما همان روز هم گفتیم که مسببین باید در یک دادگاه عادلانه محاکمه شوند و امروز هم بر این موضوع اصرار داریم که حتما قوه قضاییه این کار را انجام می‌دهد و همه عاملان را محاکمه می‌کنند. اگر قصور، اشتباه، هماهنگی و ناهماهنگی بوده همه زوایای مساله باید روشن شود و مردم از آن مطلع شوند که چه‌طور بوده است.

روحانی گفت: هیات دولت هم خسارات را تصویب کرده تا پرداخت شود و در این موضوع تابعیت را هم در نظر نگرفته و برای همه به طور مساوی خسارات مدنظر قرار گرفته شده که این پول پرداخت خواهد شد. درباره‌ هواپیما هم با اوکراین مذاکره را ادامه می‌دهیم. مقصران هم حتما در دادگاه محاکمه خواهند شد. در این شرایط سخت بود اما ۳۰ میلیون دلار در اختیار قرار داده شده تا خسارات پرداخت شود البته نه این‌که این موضوع تاثیری در این محاکمه بگذارد چرا که محاکمه عاملان باید با دقت  انجام شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *