ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
کرونا انگلیسی چگونه وارد ایران شد؟

معاون سازمان هواپیمایی : پس از ممنوعیت یک مسافر هم از انگلیس نداشتیم

در پی تایید شدن ورود کرونای انگلیسی به کشور از سوی وزیر بهداشت انتقاداتی درباره نبود نظارت مناسب روی پروازها و ورود مسافران به عنوان عامل شیوع این ویروس جدید مطرح شد اما معاون سازمان هواپیمایی کشوری این ادعاها را رد می کند.

 بازخبر/به گزارش ایسنا، روز گذشته سعید نمکی –وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی– اعلام کرد: اولین مورد کووید ۱۹ موتاسیون یافته انگلیسی را در یک هموطن که از انگلیس آمده بود و بعد از مدتها رصد، پیدا کردیم. وی در یکی از بیمارستان‌های خصوصی بستری بود و پس از بررسی های مکرر، تست کووید ۱۹ وی از نوع موتاسیون یافته تایید شد.
در چنین شرایطی برخی از مردم در فضای مجازی مدعی شدند که دوباره نبود نظارت مناسب روی پروازها و ورود مسافران از طریق این کشور کرونای جدید را به ایران وارد کرده است و مسئولان باید پاسخگو باشند.
ابوالقاسم جلالی معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری در این باره به ایسنا گفت: گرچه ورود ویروس کرونای انگلیسی به ایران از سوی وزیر بهداشت تایید شده اما این مسئله ارتباطی با ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی ندارد چرا که دقیقاً از روزی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، جلوی پروازهای انگلستان را گرفتیم و هیچ مسافری از آن روز به بعد اجازه ورود به کشور را نداشته است.

پس از ممنوعیت حتی یک مسافر از انگلیس هم نداشتیم

وی افزود: از تاریخ مذکور تاکنون همه پروازهای ایرلاین‌های داخلی و خارجی از انگلستان و به این کشور را ممنوع اعلام کردیم و با قاطعیت می‌توانیم بگوییم حتی به یک نفر هم اجازه ورود به کشور از طریق انگلستان را ندادیم.
معاون سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه از همان روزهای نخست وزارت بهداشت به دنبال فهرسته افرادی بود که پیش از اعلام ممنوعیت از طریق انگلستان به ایران وارد شده بودند، گفت: پروازهای مستقیم یا غیر مستقیم و داخلی یا خارجی برای ما تفاوتی نداشت و جلوی همه آنها را گرفتیم چرا که سلامت مردم برای ما اهمیت دارد اما نمی دانیم این مسافر چگونه وارد کشور شده است.
البته وزیر بهداشت در اظهارات دیروز خود نیز این مسئله را تایید کرد که تخلفی در ورود این مسافر صورت نگرفته است، وی در این باره گفت: حال این فرد در حال حاضر خوب است و خوشبختانه از آن جایی که از روز اول بسیار هوشیار و آگاه بودند، با اینکه با pcr منفی وارد کشور شده بودند، بین همراهان و خانواده شان کاملا خود را ایزوله کرده و هیچ ایاب و ذهاب به هیچ جای مشکوک نداشتند، تمام اطرافیان این فرد ارزیابی شدند و خوشبختانه رد و نشانی از این ویروس را در نزدیکان و خانواده شان پیدا نکردیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *