اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

کمیسیون اتحادیه اروپا مجوز استفاده از واکسن فایزر – بیوان‌تک را صادر کرد

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد که به دنبال موافقت اداره دارویی اروپا با استفاده از واکسن شرکت های «فایزر» و «بیو ان تک» برای پیشگیری از ابتلا به بیماری «کووید ۱۹»، مجوز استفاده از این واکسن را صادر کرده است.

بازخبر/  به گزارش ایسنا،ر ئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت که براساس «ارزیابی علمی» اداره دارویی اروپا مجوز استفاده از واکسن شرکت های «فایزر» و «بیوان تک» صادر شده است.

وی افزود که کارزار واکسیناسیون در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بین روز های ۲۷ تا ۲۹ دسامبر (هفتم تا نهم دی) آغاز خواهد شد.

برخی از کشورها از جمله بریتانیا و ایالات متحده آمریکا پیش از این با تائید استفاده از واکسن شرکت های داروسازی «فایزر» و «بیوان تک» روند واکسیناسیون را آغاز کرده بودند.

امر کوک، مدیر اجرایی اداره دارویی اروپا پیش از این گفته بود که نظر مساعد این نهاد نسبت به استفاده از واکسن شرکت های «فایزر» و «بیوان تک» مسیر را برای صدور مجوز فروش آن در کشورهای عضو اتحادیه اروپا همراه با «موازین ایمنی»، «کنترل ها» و «وظایف» مرتبط هموار می کند.

وی تصمیم روز دوشنبه اداره دارویی اروپا را نتیجه بسیج دانشمندان، شرکت های داروسازی، نهادهای نظارت کننده، کارکنان بخش بهداشت و درمان و بیماران در سراسر جهان دانست.

مدیر اجرایی اداره دارویی اروپا افزود که ارزیابی علمی این نهاد برای تائید استفاده از واکسن شرکت های «فایزر» و «بیوان تک» براساس «استحکام شواهد علمی از میزان ایمنی، کیفیت و کارایی» این واکسن انجام شده و عامل دیگری در این روند نقش نداشته است. او افزود که شواهد به دست آمده نشان می دهد که فواید استفاده از واکسن «فایزر» و «بیوان تک» به مراتب از خطرات احتمالی آن بیشتر است.

آژانس دارویی اروپا همچنین روز دوشنبه اعلام کرد که هیچگونه «مدرکی» مبنی بر عدم کارایی واکسن شرکت های «فایزر» و «بیوان تک» در برابر نوع جهش یافته ویروس کرونا در دست نیست.

به گزارش یورونیوز، شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در بریتانیا طی روزهای گذشته نگرانی هایی را بابت کارایی واکسن های تولید شده پدید آورده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *