ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

مرمت فاز سوم قلعه هزاره میناب پایان یافت

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان از پایان مرمت فاز سوم قلعه هزاره میناب خبر داد.

بازخبر/   رضا برومند در گفت و گو با ایسنا، افزود: در این فاز از مرمت،  ۱۷ متر مکعب، دیوار خشتی و ۷۲ متر مربع، روکش گاه گل در بنا انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه این فاز از مرمت، با اعتباری به مبلغ ۵۷۰ میلیون ریال انجام شده است، تصریح کرد: قلعه هزاره میناب یکی از آثار ارزشمند تاریخی استان است و امیدواریم در سالهای آینده با تخصیص اعتبار، بازسازی و مرمت این اثر ارزشمند تکمیل شود.

برومند ادامه داد: قلعه تاریخی هزاره میناب مربوط به دوره ایلخانی است اما به دلیل بازسازی‌هایی که در دوره‌های متعدد تاریخی صورت گرفته بخش‌های عمده‌ای از این قلعه تاریخی از معماری صفوی برخوردار است و در گذشته کاربری نظامی، دیده‌بانی و مراقبت از شهر را برعهده داشته است. این اثر در سال ۸۱ به شماره ۹۵۵۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

همچنین مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از تخصیص اعتبار برای تکمیل زیرساخت گردشگری زیارت سید سلطان محمد رودان خبر داد.

برومند اضافه کرد: زیارت سید سلطان محمد دارای مناظر طبیعی فراوان است به‌عنوان قطب گردشگری و فرهنگی شهرستان رودان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برای تکمیل زیرساخت گردشگری زیارت سید سلطان محمد اختصاص‌یافته، عنوان کرد: با تخصیص این اعتبار، آلاچیق، نمازخانه و سرویس بهداشتی در این زیارت احداث می‌شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *