ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
ضرورت اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری /مسئولان استخدام پرستاران را دنبال کنند

رهبر انقلاب: امروز پرستاران نزد ملت ایران عزیزتر و شریف‌تر شده‌اند

رهبر انقلاب فرمودند: امروز بحمدالله پرستاران در چشم مردم ما از همیشه عزیزتر و شرافتمندانه تر هستند و این لطف و نعمت خداست .

بازخبر/  به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها و روز پرستار، به صورت زنده و تلویزیونی با مردم سخن گفتند.

ایشان فرمودند: روز پرستار را که مزین و مشرف به نام حضرت زینب کبری (س) است به همه پرستاران و به گروه پرستاری تبریک عرض می کنم. امیدوارم که خداوند متعال توفیقات خودش را شامل حال همه شماها کند و نیک روزی و خوش عاقبتی و سعادت دنیا و آخرت را نصیب شما پرستاران عزیز و گروه های پرستاری کند.

رهبری اظهار داشتند: لازم می دانم به خانواده های گرامی و عزیزی که در این حوادث کرونا عزیزان خودشان را که پرستار بودند از دست دادند تسلیت عرض کنم و برای آن درگذشتگان فداکار ومجاهد از خداوند متعال طلب علو درجات کنم.

اهم بیانات معظم له را بخوانید؛

*امروز بحمدالله پستاران در چشم مردم ما از همیشه عزیزتر و شرافتمندانه تر هستند و این لطف و نعمت خداست .

* پرستار فرشته رحمت بیمار است. این یک تعبیر واقعی است و به هیچ وقت مبالغه‌آمیز نیست. هم با جسم بیمار سر و کار دارد هم با روح بیمار.

* در اسلام، شفقت و همدلی و مهربانی،‌ یکی از دستورات عمده است؛ این که در قرآن کریم می‌فرماید «رحماءبینهم» یعنی با یکدیگر رحیم هستند،‌ فقط مربوط به بیماران نیست، مربوط به همه است. همه باید نسبت به هم با شفقت و مهربانی باشند. این کاری است که پرستار انجام می‌دهد.

* پرستاران برای این کار خودشان را آماده می‌کنند و خسته هم می‌شوند. در عین حال تحمل می‌کنند و آن جایی که باید لبخندی به بیمار بزنند لبخند می‌زنند.

*خود کار پرستاری کار پر استرسی است حال اگر این نگرانی هم اضافه شد که خطر واگیری وجود دارد کار را دشوارتر می کند اما  این کار را پرستاران انجام دادند و با وجود این خطر  به فعالیت خود ادامه دادند و مجموعه پرستاران ما این کار اعجاب انگیز را انجام دادند

*شما به چشم مردم خیلی عزیز هستید لکن مسئولان هم تکالیفی دارند. باید تکالیف خودشان را انجام دهند. باید به فکر باشند. من البته در این زمینه بحث تخصصی نمی توانم کنم و اینکار باید در مراکز تخصصی انجام گیرد. شاید یکی از کارهای لازم الاجرا که به من گزارش دادند اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری . که این قانون مدت ها قبل تصویب شده و آنطور که برای من گفته شده این قانون به سود پرستاران است و برای آنها مفید است اما اجرا نشده. این قانون باید اجرا شود.

*از کارهای خیلی خوب دیگر استخدام پرستار است. این را سه سال پیش به مسئولان محترم گفتم که باید حدود ۳۰ هزار پرستار را استخدام کنید، مشکلاتی داشتند و نشد اما اخیرا اقداماتی انجام گرفته است. این مهم باید با جدیت دنبال شود. وضعیت پرستاران ما شوخی نیست و باید چنان باشد که با خیال راحت به کار خودشان بپردازند. خانواده هایشان باید خاطرجمع باشند که عزیزانشان که مشغول این خدمت بزرگ است توفیقاتی هم داشته باشد.

*من این روز را به همه پرستاران و گروه های پرستاری تبریک می گویم

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *