آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

عقب ماندن کشورهای فقیر در ماراتن تامین واکسن کرونا

این نگرانی وجود دارد که کشورهای فقیرتر در ماراتن دریافت واکسن کرونا عقب بمانند زیرا کشورهای ثروتمند دوز بیشتری از این واکسن را که “بیش از حد مورد نیازشان” است احتکار می‌کنند.

بازخبر/ کشورهای ثروتمند مقدار کافی از دوزهای واکسن کرونا را جمع آوری کرده اند تا بتوانند تا پایان سال آینده مردم خود را با این فرض که واکسن های در مرحله آزمایش برای استفاده مورد تایید قرار گیرند، مصون کنند.

این یافته ها براساس مطالعات انجام گرفته در آکسفام و عفو بین الملل بدست آمده که معاملات انجام شده بین کشورها و هشت کاندیدای اصلی واکسن کرونا را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

این تحقیق نشان داد که تمام دوزهای واکسن مدرنا توسط کشورهای ثروتمند و همچنین ۹۶ درصد از دوزهای واکسن فایزر خریداری شده است.

فقط ۱۴ درصد از جمعیت جهان ۵۳ درصد از واکسن‌های کارآمد کرونا را خریداری کرده‌اند. کانادا نیز میزانی از واکسن را خریداری کرده که می‌تواند هر کانادایی را پنج بار واکسینه کند.

این درحالیست که در سال آینده کشورهای فقیرتر فقط می‌توانند از هر ۱۰ نفر یک نفر از مردم خود را واکسینه کنند.

به گزارش اسکای نیوز، پنج کشوری که احتمال دارد در ماراتن دریافت واکسن کرونا عقب بمانند شامل کنیا، میانمار، نیجریه، پاکستان و اوکراین هستند که تاکنون در مجموع ۱.۵ میلیون مورد کروناویروس گزارش کرده‌اند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *