ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

زمان تشخیص کرونا در هرمزگان به کمتر از نیم ساعت رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز گذشته دو بیمار کرونایی در استان جان باختند و شمار جان باختگان به ۹۲۳ نفر افزایش یافت.

بازخبردکتر حسین فرشیدی صبح امروز(۱۵ آذرماه) در جمع خبرنگاران، افزود: از امروز با تجهیز استان به تست‌های تشخیص سریع کرونا، زمان تشخیص این بیماری به کمتر از نیم ساعت کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه شمار تست‌ها نیز به دو هزار و ۵۰۰ تست در روز افزایش می‌یابد، تصریح کرد: اکنون ۱۹۱ نفر با تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این شمار ۶۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۸ نفر از آنها وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه اکنون دو هزار و ۳۰۰ نفر در استان در قرنطینه خانگی هستند، اظهار کرد: شهرستان بندرعباس از وضعیت قرمز کرونا به نارنجی تبدیل شده است و علاوه بر این شهرستان، بستک و حاجی آباد نیز در وضعیت نارنجی و دیگر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

وی طرح شهید سلیمانی را از طرح‌های موثر در مقابله با کرونا دانست و عنوان کرد: این طرح، با آموزش شیوه نامه‌های بهداشتی به مردم، نظارت بر قرنطینه افراد مبتلا به کرونا و تشخیص زودهنگام بیماران دارای علائم خفیف، به کنترل کرونا کمک شایانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: کاهش محدودیت‌ها در شهرها نباید منجر به شکل گیری تجمعات شود چرا که عمده سرایت‌ها از تجمعات کوچک نظیر عروسی‌ها و ختم ناشی می‌شود.

دکتر فرشیدی افزود: در هفته بعد در شهرهای با وضعیت نارنجی همچون بندرعباس، تجمعات بیش از ۲۰ نفر در فضای سربسته ممنوع است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *