اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

پرونده ثبت بادگیرهای بندرپل تهیه می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: به همت شهرداری و شورای شهر بندرتاریخی پل، ۱۰۴ بادگیر شناسایی شده که تهیه پرونده ثبت آن‌ها با همکاری شورای شهر و شهرداری در دستور کار قرار دارد.

بازخبر/ رضا برومند صبح امروز(۱۲ آذرماه) در حاشیه بازدید از بندرپل، افزود: با توجه به اینکه ساختمان گمرک قدیم بندرخمیر به طور کامل مرمت نشده مقرر شد با مشارکت اداره گمرک شهرستان بندرخمیر و با نظارت اداره کل این بنای تاریخی مرمت و بازسازی شود.

وی با اشاره به اینکه گمرک قدیم بندرخمیر پس از مرمت، به عنوان موزه اسناد گمرکی و دریانوردی با حفظ مالکیت آن به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: این موزه به همراه اسکله به مکانی فرهنگی ـ گردشگری برای استفاده گردشگران تبدیل می شود.

برومند اظهار کرد: به همت شهرداری و شورای شهر این بندرتاریخی، ۱۰۴ بادگیر شناسایی شده که تهیه پرونده ثبت بادگیرها با همکاری شورای شهر و شهرداری در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان اضافه کرد: بعد از مراحل ثبت بادگیرهای بندرپل، پیگیری‌های لازم برای مرمت و احیاء آنها انجام می‌شود.

برومند در پایان  با بیان اینکه بندر پل با توجه به حجم زیاد مسافر، ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری و اشتغال زایی دارد، عنوان کرد: مقرر شد شهرداری بندر پل چند پهنه گردشگری را برای ایجاد زیرساختهای گردشگری و نیز محلی برای احداث کمپینگ گردشگری در مسیر اسکله بندرپل به این اداره کل معرفی کند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *