اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

اعطای نشان بین المللی گردشگری حلال به خانه مردم شناسی بومیان کیش

خانه مردم شناسی بومیان کیش موفق به اعطای نشان بین المللی گردشگری حلال شد.

   بازخبر/محمد شریف ملک زاده، رئیس منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه اتحادیه بین المللی رؤسای دانشگاه های جهان “IAUP” در بازدید از خانه بومیان کیش و همزمان با اعطای نشان بین المللی گردشگری حلال در گفت و گو با ایسنا، گفت: نکته برجسته در این مکان اصالت است. ما در این موزه با نحوه زندگی پیشینیان و اجداد بومیان جزیره کیش آشنا شده و متوجه اهمیت کیفیت، سلامت و حلیت در نزد گذشتگان می شویم. وی بر اهمیت ثبت ملی و جهاتی خانه مردمشناسی بومیان کیش تاکید کرد و گفت با ثبت ملی این اثر، دولت به عنوان حاکمیت باید در بازسازی و حفظ و نگهداری آن کمک کند.

رئیس منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه اتحادیه بین المللی رؤسای دانشگاه های جهان “IAUP” درباره فعالیت های سازمان جهانی گردشگری با علائق ویژه یا گردشگری حلال به خبرنگاران گفت: این سازمان دارای شعبات گسترده در جهان بوده و تنها سازمانی است که در حوزه های مختلف  کالا و خدمات فعالیت می کند. رستوران ها، آژانس ها، کافی شاپ ها، هتل ها، حمل و نقل هوایی، دریایی، جاده ای و ریلی، موزه ها، کشتارگاه ها و حتی حوزه های پولی و مالی از جمله مواردی هستند که می توانند استاندارد تخصصی و انحصاری گردشگری حلال را از این سازمان دریافت کنند.

وی تصریح کرد: مالکیت معنوی استاندارد گردشگری حلال در تمام زیرشاخه توسط این سازمان ثبت شده است و بر این اساس تنها سازمانی است که می تواند استاندارد گردشگری حلال را صادر کند.

ملک زاده اضافه کرد: این استاندارد در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی و تمام کشورهای آسیا و خاورمیانه و حتی کشورهای آمریکای لاتین و کانادا ثبت شده و دارای اعتبار است.

وی حلیت، کیفیت، سلامت و اصالت کالا و خدمات را از جمله ملاک ها برای اعطای استاندارد گردشگری حلال نام برد و گفت: شعار سازمان گردشگری حلال”یک جهان، یک حلال است”.

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور همچنین از راه اندازی دفتر منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه اتحادیه بین المللی رؤسای دانشگاه های جهان با حمایت رئیس سازمان منطقه آزاد کیش در جزیره کیش خبر داد و گفت : بیش از صد دانشگاه معتبر زیر نظر این اتحادیه فعالیت می کنند . رئیس منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه اتحادیه بین المللی رؤسای دانشگاه های جهان افزود : حدود دو هفته پیش اولین همایش بین المللی روسای دانشگاه های پردیس بین المللی کیش را با اعضای منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه اتحادیه بین المللی رؤسای دانشگاه های جهان با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و قائم مقام وزیر را داشتیم که مورد استقبال بسیار خوب این دانشگاه ها قرار گرفت.

وی ادامه داد: من به عنوان رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور ادبیات گردشگری در دنیا را عوض کردم و در نامه ای به رِئیس سازمان جهانی گردشگری، تعریف جدیدی از گردشگری را بیان کردم. در تئوری ارائه شده به نام mft  که به نام من در دنیا ثبت شده است، علاوه بر سه عنصر اصلی گردشگری شامل انسان، زمان و مکان، محور دیگری به نام ارتقا روح و روان جهت کاهش استرس و آسایش روح و روان نیز به عناصر اصلی گردشگری اضافه شد.

ملک زاده عنوان کرد: در بسته های گردشگری علاوه بر فضاهای مدرن و نو، باید مکان هایی نیز برای ارتقا و آسایش روح و روان گردشگر دیده شود؛ گردشگرانی که از کشورهای دیگر به ایران سفر می کنند و همچنین گردشگران ایرانی در سفر به خارج از کشور به دنبال خاطره سازی هستند . انسان برای خاطراتش زنده است و برای خاطراتش آینده می سازد و باید این خاطره سازی را ایجاد کرد.

 همچنین محمد جاسم پور، مدیر موزه مردم شناسی بومیان کیش اظهار کرد: هدف ما از احیا این خانه قدیمی و راه اندازی موزه مردشناسی، حفظ و نگهداری سنت ها و آداب و رسوم بومیان کیش برای نسل های بعدی بومیان و همچنین معرفی آن به گردشگران و علاقه مندان بوده است.

به گفته وی هم اکنون ۲۰ نفر از بومیان جزیره به صورت مستقیم و ده ها نفر غیر مستقیم از طریق خانه بومیان مشغول به کار هستند.

جاسم پور همچنین از اضافه شدن فضاهای جدید در جزیره کیش نظیر اقامتگاه بومگردی و همچنین محلی برای سرو غذاها و شیرینیجات محلی خبر داد و نیز راه اندازی خانه زنان بومی با هدف ایجاد اشتغال در زمینه صنایع دستی و مواردی مانند تولید کیف های پارچه ای را از دیگر اقدامات صورت گرفته نام برد.

وی از مسئولان درخواست کرد که اماکن گردشگری بومی، اصیل و تاریخی در همه شهرها از جمله جزیره کیش را به گردشگران معرفی کرده و آن را در بسته های گردشگری بگنجانند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *