ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد به بررسی‌های بیشتری نیاز دارد

دانشمندان سازمان بهداشت جهانی و دانشگاه “آکسفورد” اخیرا گفته‌اند اطلاعات بیشتری در مورد آزمایشات واکسن کووید-۱۹ که توسط دانشگاه آکسفورد و شرکت “آسترازنکا” توسعه داده شده، مورد نیاز است.

   بازخبر/به نقل از سی ان بی سی، هفته گذشته اعلام شد واکسن کروناویروس ساخته شده توسط دانشگاه آکسفورد ۷۰ درصد از دچار شدن افراد به علائم کووید-۱۹ جلوگیری می‌کند. علاوه بر آن گفته شد شرکت آسترازنکا شریک دانشگاه آکسفورد در تولید واکسن در حال آماده سازی سه میلیارد دوز از واکسن در سراسر جهان است.

حال روز گذشته دانشمندان دانشگاه آکسفورد و سازمان بهداشت جهانی گفته‌اند که برای تعیین ایمنی و اثربخشی این واکسن داده‌های بیشتری از آزمایشات واکسن کروناویروس شرکت آسترازنکا مورد نیاز است.

سر “جان بل”(John Bell) ، استاد منصوب شده از طرف پادشاهی بریتانیا که در دانشکده پزشکی دانشگاه آکسفورد مشغول به کار است روز گذشته در گفتگو با سی ان بی سی گفت: همیشه در اعلام نتایج علمی یک آزمایش توسط یک بیانیه مطبوعاتی یک مشکل وجود دارد و آن این است که شما تمام داده‌های موجود را ندارید و مردم واقعاً نمی‌توانند به درستی داده‌ها را بررسی کنند.

آسترازنکا روز دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد واکسن کرونایی که به‌صورت مشترک با دانشگاه آکسفورد ساخته ‌است تا ۷۰ درصد در پیشگیری از بیماری مؤثر است.

طی آزمایشات این شرکت، یک گروه کوچکی از افراد(همه زیر ۵۵ سال )، ابتدا یک دوز کوچک از واکسن و سپس یک دوز کامل دریافت کردند و گروه بزرگتری از افراد دو دوز کامل واکسن دریافت کردند. واکسن در گروهی که دوز کمتری دریافت کرده‌اند ۹۰ درصد موثر است در حالی که اثربخشی آن در گروه بزرگتر فقط ۶۲ درصد بوده است.

برخی از کارشناسان آمریکایی، از جمله “منصف اسلاوی”(Moncef Slaoui) رئیس “عملیات وارپ اسپید”(Operation Warp Speed) ​​کاخ سفید ، گفت که آنها نگران اختلاف سن بین دو گروه هستند. در میان این نگرانی‌ها “پاسکال سوریوت”(Pascal Soriot)، مدیر عامل آسترازنکا روز پنجشنبه در گفتگو با بلومبرگ گفت که این شرکت به احتمال زیاد مطالعه جدیدی را برای بررسی آزمایش دوز پایین/کم این واکسن در آینده آغاز خواهد کرد و اطلاعات کامل نیز در یک مجله پزشکی منتشر خواهد شد تا افراد بتوانند آن را بررسی کنند.

اما سایر وزرا و کارشناسان دولت انگلیس از واکسن آسترازنکا حمایت کرده‌اند و خاطرنشان کردند که تنظیم کننده‌های دارویی که اطلاعات بیشتری در مورد آزمایشات بالینی مرحله آخر این واکسن دارند در نهایت حرف آخر را خواهند زد. انگلیس روز جمعه از تنظیم کننده‌های دارویی خود خواست تا ایمنی واکسن را برای تأمین موقتی آن مورد ارزیابی قرار دهد و این بدان معنی است که این واکسن می‌تواند قبل از پایان سال در آن کشور توزیع شود.

با وجود نگرانی‌های اخیر، این روند ممکن است در ایالات متحده بیشتر طول بکشد. بل به سی ان بی سی گفت که او پیش بینی می‌کند تا بهار سال آینده انگلیس افراد زیادی را واکسینه کرده باشد.

دکتر “سمیه سامیناتان”(Soumya Swaminathan) ، دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی گفت که آمارهای آزمایشی آسترازنکا خیلی کوچک هستند و با وجود آنها نمی‌توان به نتیجه نهایی دست یافت چرا که کمتر از سه هزار نفر در آزمایشی که دوز کمتر واکسن این شرکت به آنها داده شد شرکت کرده بودند و در گروه بزرگتر نیز هشت هزار نفر شرکت کرده بودند و اگر بخواهیم این فرضیه را بررسی کنیم که شاید دوز کمتر این واکسن اثربخشی بهتری بر روی افراد دارد پس نیاز است که این شرکت یک آزمایش دیگر و بزرگتر انجام دهد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *