ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

ارتقاء ظرفیت ریلی بندر شهید رجایی با اتمام بازسازی خط ۵ ریلی

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام مراحل نهایی نوسازی خط ۵ ریلی بندر شهید رجایی در راستای توسعه حمل و نقل ریلی و تقویت فعالیت های مبتنی بر ریل – بندر خبر داد.

بازخبر/ علیرضا محمدی کرجی‌ران صبح امروز(۸ آذرماه) در بازدید از مراحل نوسازی خط ۵ ریلی بندر شهید رجایی، با اشاره به تدوین برنامه های نظامند جهت انجام تعمیرات ادواری با هدف پیشگیری و جلوگیری از آسیب به خطوط ریلی بندر شهید رجایی اظهار کرد: تعمیرات و نوسازی سازه‌ای و ملحقات ریل و سوزن در این بندر به شکل مداوم و بر اساس یک برنامه زمانبندی در حال انجام است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در خطوط  ۴و ۵ ریلی بخش نوسازی، اجرای اسلب‌های درجا و اجرای تراورس‌های مشبک دی بلوک، اجرای کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در محل سوزن‌ها، اجرای استاپرها، رنگ آمیزی و اجرای زینک ریچ تمام ریل و سوزن‌ها جهت جلوگیری از پوسیدگی به انجام رسیده است.

محمدی کرجی ران با بیان اینکه مبلغی بالغ بر۳۴۰ میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی خطوط ۴و ۵ ریلی بندر شهید رجایی هزینه شده است، اظهارداشت: خط ۴ ریلی در هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرارگرفت و خط ۵ ریلی نیز مراحل پایانی را سپری می کند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید با بیان اینکه بدلیل همجواری این خط با انبار های ۲۰ الی۲۳ بندر که محل ذخیره‌سازی و نگهداری کالاهای اساسی است، روند ترخیص کالاها شتاب بیشتری خواهد گرفت، اظهار داشت: وسعت مناسب خطوط، اتصال به شبکه سراسری ریلی و قرار گرفتن در رهگذر شمال – جنوب  که خود مسیری مطمئن برای ترانزیت دریایی- ریلی کالا به کشورهای همسایه به شمار می آید مهمترین مزایا ودستاوردهای حاصل از افتتاح این خط ریلی است .

وی به نوآوری طراحی مهندسین داخلی در فرآیند اجرای این پروژه نیز اشاره ای داشت و گفت: انجام این پروژه با یک ابداع و نوآوری در طراحی همراه بود و آن اجرای خط اسلب ترک که در قسمت همسطح بجای ریل قاشقی از ریل ۱E ۶۰ استفاده شده و با این اقدام نوآورانه فقدان تامین تجهیزات متاثر از تحریم ها دراین بخش مرتفع گردید.

به گفته محمدی کرجی ران بندر شهید رجایی با برخورداری از ۵۸ کیلومتر خطوط ریلی داخلی ظرفیت جابجایی سالانه بیش از ۲۰ میلیون تن انواع کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی را دارا است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *