ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

مرکز خدمات پزشکی از راه دور جزیره هرمز به بهره‌برداری رسید

مرکز خدمات پزشکی از راه دور(تله مدیسین )جزیره هرمز به همت مدیرعامل تل برکت زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با همکاری بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به بهره برداری رسید.

بازخبر/ بخشدار هرمز در این خصوص  به ایسنا گفت: ضمن هماهنگی انجام گرفته با مدیریت بیمارستان شهید محمدی براساس تفاهم نامه وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در جزیره هرمز به عنوان پایلوت هفتم در کشور خدمات دورا پزشکی شروع به کار کرد.

سید مجدالدین حسینی افزود: در ادامه توسعه برنامه‌های کشوری مدیریت همه‌گیری کووید ۱۹ و با هدف کسب آمادگی لازم به منظور مقابله با موج سوم بحران شیوع بیماری کرونا مرکز خدمات پزشکی از راه دور (تله مدیسین) درجزیره هرمز به بهره برداری رسید.

رئیس شورای بهداشت و سلامت هرمز بیان کرد: به مناسبت هفته بسیج در جهت خدمت رسانی به شهروندان این جزیره و نیز دسترسی آسان ‌و سریع به پزشکان متخصص، دستگاه  “تله مدیسین” یا همان پزشکی از راه دور در مرکز درمانی هرمز راه اندازی شد.

وی عنوان کرد: درحال حاضر بسیاری از خدمات از این طریق ارائه می‌ شوند که هم دسترسی آسان تر وهم صرف هزینه های کمتری را برای مردم ایجاد می کند، بنابراین از طریق همین سیستم  می توان در جهت خدمت رسانی به بیماران ‌گام بزرگی در توسعه بهداشت وسلامت جامعه برداشت.

رئیس شورای بهداشت و سلامت هرمز بیان کرد: با مساعدت مدیرعامل تل برکت زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی با هدف کسب آمادگی لازم به منظور مقابله با موج سوم بحران در پاییز و زمستان، اقدام به راه اندازی آزمایشی و ویزیت توسط فوق تخصص داخلی از تهران اولین گام استقرار خدمات پزشکی از راه دور درجزیره هرمز کرد.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این مرکز تمامی پزشکان مختصص چه خارج از استان وچه در استان بیماران را درمرکز درمانی هرمز ویزیت خواهند کرد و مشکل تردد شهروندان به مراکز درمانی مرتفع خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: این سیستم بصورت صوتی و تصویری بوده و بر اساس برنامه ابلاغی پزشکان متخصص ‌و نیاز درمانی بیمار هماهنگی لازم انجام گرفته که همزمان بیمار می‌تواند با پزشک متخصص ارتباط برقرار کرده و ‌توسط پزشک معالج نیز ویزیت شوند.

رئیس شورای بهداشت و سلامت هرمز درادامه افزود: بنابراین در کنار بیمار هم یک نفر پزشک عمومی حضوردارد که دستورات درمانی پزشک متخصص را در مرکز درمانی و تجویز لازم را اجرا می کنند.

وی در پایان اظهار کرد: این دستگاه ها حتی امکان انجام سونوگرافی از راه دور را دارد و امیدواریم که آینده ای نزدیک با همت ستاد اجرایی حضرت امام (ره) و وزارت بهداشت از آن بهره‌مند شویم و در مراکز مورد نیاز و دور دست استان هرمزگان نیز اجرایی شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *