اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
فرماندار شهرستان جاسک:

شترهای بدون پلاک شترهای قاچاق محسوب می شوند

فرماندار شهرستان جاسک گفت: شترهای موجود در شهرستان باید پلاک گذاری و هویت دار شود و اگر پلاک نداشته باشند، قاچاق محسوب می شوند.

 بازخبر/   محمد رادمهر صبح امروز(چهارم آذرماه) در جلسه ساماندهی شترهای سرگردان در جاسک اظهار کرد: به اندازه کافی توجیه و کم کاری توسط دستگاه های مربوطه از جمله ادارات‌، شوراها،‌ دهیاران و صاحبان شترها را شنیده ایم و چنانچه در صورت بروز حوادث رانندگی و همچنین به خطر افتادن جان مردم در حاشیه جاده های این شهرستان با شترهای رها شده با هیچ فرد و ارگانی تعارف نداریم.

وی تصریح کرد: چندین جلسه در این خصوص در سطح شهرستان برگزار شده و مصوباتی مبنی بر ساماندهی و جمع آوری شترهای رها شده تصویب گردیده است‌ که بعضی دستگاه های اجرایی و … مسئول و مامور این کار شده اند که متاسفانه به جای انجام وظیفه دیگران را مسئول می داند.

فرماندار شهرستان جاسک گفت: همه باید احساس مسئولیت کنند و در مقابل به خطر افتادن جان مردم بصورت جهادی و فراتر از وظیفه گام بردارند تا شاهد بروز تصادف و برخورد خودروها با شتر در حوزه استحفاظی شهرستان نباشیم و هیچ خانواده‌ای از چنین حوادثی داغدار نشوند و این مشکل یکبار برای همیشه مرتفع شود.

وی با بیان اینکه شترهای موجود در جاسک باید هویت دار و پلاک گذاری و مشخصات شتر مشخص باشد، خاطرنشان کرد: شتر بدون هویت قاچاق محسوب می شود و طبق قانون برخورد با قاچاق اعمال قانونی می شود.

رادمهر همچنین در پایان سخنان خود بیان کرد: افرادی که مشخصات شتران خود را در جهاد ثبت نکرده اند نباید خدمات به آنها ارئه گردد و ملاک ارئه خدمات به دامداران توسط دستگاه های زیربط آمار و مشخصات احشام است.

به گزارش ایسنا، شهرستان جاسک به علت شرایط کویری و جغرافیایی برخی از ساکنان روستاها از طریق پرورش شتر معیشت خود را می گذرانند که بیشتر این شترها در بیابان ها رها شده و با حرکت در جاده حادثه آفرین شده اند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *