ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس: چرا یک نفر باید خود سوزی کند تا مسئولان در فکر خانه و سرپناه برای او باشند؟

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: حادثه ای اتفاق افتاده است که احساسات عمومی را جریحه دار کرده است، ما برای افکار عمومی احترام قائلیم، اما به جای موضع گیری احساسی به دنبال راه حل باشیم.

بازخبر/ آبتین امیری  در گفتگو با خبرگزاری مهر در  واکنش به تخریب مکانی در یکی از محلات بندرعباس بیان داشت: تصرفی غیر قانونی در بستر رودخانه صورت گرفته است، ظاهراً این خانم به صورت خانوادگی دو مکان دیگر هم در همان نزدیکی تصرف کرده بوده است. با این وجود هر گونه حرکت تند و غیر قانونی را در مقابل یک اقدام غیرقانونی محکوم می کنیم، اما قانون وضعیت حفاظت از اموال واملاک عمومی را مشخص کرده است، مگر اینکه قانون را عوض کنیم.

این عضو شورا ی اسلامی شهر بندرعباس گفت: از یک سو با بافت فرسوده ۴۳ درصدی در شهر بندرعباس مواجه هستیم. شهر بندرعباس بیش از این توان اسکان غیر مجاز را ندارد و از سوی دیگر با موج مهاجرت مواجه هستیم. باید برای این مشکل به یک راه حل اساسی رسید و مسئولانه و با نگاه به آینده نظر داد. سرنوشت شهر بندرعباس با این همه مهاجرت غیر قابل کنترلی چیست؟

وی اظهارداشت: بدلیل مماشات در سال های گذشته ما یکی از عجیب ترین شهرهای ایران را داریم. شهری با ۴۳ درصد بافت فرسوده، چاه ویلی که میلیاردها تومان از پول مردم برای ساماندهی در آن می ریزیم، ولی باز هم نتیجه نمی گیریم.پولی که به عنوان عوارض از مردم می گیریم، بجای اینکه صرف آبادانی و زیبایی شهر و رفاه شهروندان شود، صرف رفع تصرفات و بازگشایی معابر در بافت فرسوده می شود.این وضع تا کی ادامه خواهد داشت؟

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: ما نمی توانیم از یک سو از نیروهای مسکن و شهرداری بخواهیم با قاطعیت با تخلف برخورد کنند و از سوی دیگر رفتار آنها را محکوم کنیم. کاری نکنیم که هیچ ماموری جرات جلوگیری از تخلف را پیدا نکند و بگویند اگر ما در جایی جلو تخلف را گرفتیم، قربانی بازی بزرگان می شویم.

وی خاطرنشان کرد: طبق اصل ۳۱ قانون اساسی داشتن سر پناه حق هر شهروندی است. ولی مسئول این مشکل کیست؟ لطفاً یک نفر به صراحت به این سوال پاسخ دهد. اگر شهرداری مسئول این مشکل است، زمین و اعتبار لازم را در اختیار شهرداری قرار دهند، از فردا شروع به ارائه خدمات رسانی می کنیم و حرفی هم نداریم.

امیری گفت: بنده قصد دفاع از هیچکس را ندارم. اما ترجیح می دهم قبل از قضاوت در هر موردی صدای هر دو طرف را بشنوم بعد قضاوت کنم. داشتن سر پناه حق هر ایرانی است، اما این اتفاق با ابراز هم دردی به دست نمی آید، بیایید اعتبار و ابزار آن را فراهم کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: با تعارف نمی توان یک مملکت را اداره کرد. مشکلات ما برای مهاجرت افراد ضعیف دیگر استان ها به بندرعباس، انتخاب ما نبوده و ما در آن نقشی نداشته ایم. مسائلی است که به دلیل مشکلات عمومی کشور بر ما تحمیل شده است. باید دید چه عوامل و چه عملکردی باعث گسترش فقر و مهاجرت افراد به استان هرمزگان شده است؟ چه شده که زنی بی سرپرست ناچار شود برای کسب روزی، به خود سوزی دست بزند؟ علت واقعی این معضل چیست؟

امیری گفت: اعضای شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰ حضور دارند و در این جلسات تمام تلاش خود را می کنند که تا آنجا که امکان دارد خانه ای تخریب نشود. روزی نیست که با تقاضای جلوگیری از تخریب از سوی ارباب رجوع مواجه نشویم و سعی می کنیم با پا درمیانی راهی برای جلوگیری از این تخریب ها پیدا کنیم، ولی براستی سقف این رویه تاکجاست؟ چرا مردم به چنین روزی افتاده اند؟

رئیس کمیسیون عمران شورا ابرازداشت: بارها گفته ام مردم را به جان هم نیندازیم، به یک طرف نگوییم باید قانونی برخورد کنیم و گرنه با خودت برخورد می شود و به طرف دیگر هم بگوییم تو مظلوم واقع شده ای. این دوگانگی و تناقص چیست؟ اجرای قانون و احساسات با هم نمی خواند، باید از این دو یکی را انتخاب کنیم.

وی گفت: بیاییم علل واقعی این مشکلات که دامن بخش بزرگی از جامعه را گرفته است را شناسایی کنیم، چرا یک نفر باید خود سوزی کند تا مسئولان در فکر خانه و سرپناه برای او باشند؟ آنها که نیازمند هستند و خودسوزی نمی کنند تکلیف آنها چیست؟

وی گفت: از برخی موضع گیری های شتابزده و احساسی برخی مسئولان و حتی ائمه جمعه تعجب می کنم. چرا آنها بدون شنیدن حرف های دو طرف موضع می گیرند و تنها می خواهند از احساسات عمومی عقب نیفتند؟ مدیران دستگاه های اجرایی خود تجربه مشکل تصرف غیر مجاز را دارند و سابقاً در جلسات خصوصی نسبت به رشد افسار گسیخته حاشیه نشینی ابراز نگرانی کرده و هشدار داده اند، ولی اکنون در افکار عمومی موضع دیگری می گیرند./مهر

پسندیدم(3)نپسندیدم(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *