ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

شهردار بندرعباس : بابت آزرده خاطر شدن مردم عذرخواهی می کنم

شهردار بندرعباس گفت: بابت آزرده خاطر شدن مردم بابت نوع رفتار در تخریب چهار دیواری یک زن در بندرعباس عذرخواهی می کنم.

بازخبر/

عباس امینی زاده ظهر شنبه در نشست خبری با موضوع تشریح حادثه تخریب اتاقک یک زن در بندرعباس بیان داشت: در روزهای گذشته خبری مبنی بر تخریب یکی از اماکن تصرفی توسط نیروهای شهرداری و راه و شهرسازی منتشر شد و این تصاویر موجب شد اذهان عمومی نسبت به آن واکنش داده و روح و روان مردم را آزرده خاطر کرد.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان یک شهروند و مسئول، به شدت نوع برخورد که مورد توجه مردم قرار گرفته را محکوم می کنم و با خاطیان برخورد شدید انجام می دهم، تصریح کرد: از تمامی مردم که نسبت به این اتفاق آزرده خاطر شدند عذرخواهی می کنم. زیرا هر چه داریم از مردم است و برای خدمت گذاری در این صندلی نشسته ایم و برای خدمت به مردم مسئولیت قبول کرده ایم و هیچکدام از همکارانم نیت مقابله با مردم ندارند. در این چند روز با خاطیان برخورد شدید انجام شده و تیم اجرائیات شهرداری در محل را از کار تعلیق کرده ایم.

امینی زاده با اشاره به اینکه شهرداری بندرعباس وظایف قانونی دارد و براساس قانون متناسب با آن برخورد قانونی انجام می دهد، اظهار کرد: اگر برخوردهای قانونی انجام نشود دستگاه های مسئول شهرداری را زیر سوال می برند گرچه قصوری در نوع برخورد صورت گرفته اما باید به تصرف غیرقانونی هم توجه کرد.

وی عنوان کرد: ممکن است همکاران ما در این راه قصوری را داشته اند ولی اصل موضوع تصرف غیرقانونی است که باید این نکته هم مورد توجه قرار داد.

شهردار بندرعباس اظهارداشت :۴۳ درصد شهر بندرعباس را بافت فر سوده تشکیل داده است. در این مناطق شاهد سکونتگاههای غیر رسمی و غیر متعارف هستیم. سکونتگاههایی که مشکلات متعددی را برای خودشان و شهر ایجاد کرده است. از طرف دیگر بندرعباس شهری مهاجر پذیر است. بایستی سیاستی به شکل کلان در حوزه شهرسازی طراحی کنیم تا همه دستگاهها مشارکت کنند و پیش بینی لازم برای مهاجرت ها باشد. اگر به عنوان اصل کلی پیش بینی مهاجرت ها را نداشته باشیم قطعاً مشکلات اینچنینی را خواهیم داشت.

وی افزود: از همه دستگاههایی که در موضوع تخریب یکی از اماکن ورود کردند و برخورد قانونی را داشتند و اظهارنظر داشتند تشکر و قدردانی می کنم. شهر و موضوعات آن مربوط به همه نهادها و دستگاهها است و تنها شهرداری متولی نیست. همه می توانیم در کنار هم با بیان مشکلات و خرد جمعی به نتیجه بهتر دست پیدا کنیم. ورود دستگاه قضایی قابل تقدیر است و آمادگی داریم هر نوع شرایط قانونی که طراحی شود بر اساس آن حرکت کنیم.

به گفته امینی زاده، پس از وقوع حادثه تیم حوزه تخلفات از کار معلق شده اند تا چارچوب قانونی توسط دستگاه قضایی مشخص شود تا تصمیم نهایی گرفته شود. دلیل اینکه تا کنون موضوع از سوی شهرداری رسانه ایی نشده است به خاطر تصمیمات قضایی است تا تداخلی ایجاد نشود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا فشاری برای استعفا بر روی شما وجود دارد؟ بیان داشت: هر کس در سیستم فرآیندها فراز و نشیب های مختلفی خواهد داشت و قطعاً با موضوعات متفاوتی برخورد خواهد کرد چرا که ما با پدیده های اجتماعی در حوزه شهری متعدد و فراوان روبرو خواهیم بود. در نتیجه در این راستا نظرات خاص خودش را قالب مصونیت خودش و جایگاه اجتماعی و حرفه ای ارائه کند. اتفاقاً از اظهارنظر مردم و مسئولان خوشحال می شویم حتی شاهد اظهارنظرهای عاطفی و احساسی هم هستیم.

وی ادامه داد: فرآیند انتخاب شهردار بر اساس چارچوب قانون بوده است. برای کار آماده ایم و قطعاً مشکلات زیادی بوده و خواهد بود. قرار نیست که با هر اتفاقی هم از زیر کار شانه خالی کنیم. کارهای زیادی در این شهر انجام شده و کارهای نیمه تمامی هم هست که با همکاری همدیگر باید به اتمام برسانیم.

شهردار بندرعباس ابرازداشت: هر تصمیمی اعضای شورای شهر بگیرند ما هم اطلاعات خواهیم کرد.

ملک در یک زمین باتلاقی ساخته شده بود / دو تخلف تصرف و ساخت و ساز غیرقانونی انجام داده بودند

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که این موضوع از کجا شروع شد و تخلفات این ملک را هم توضیح دهید، بیان داشت: کاربری زمین تصرف شده فضای سبز است و متعلق به راه و شهرسازی بود و به دلیل شرایط باتلاقی هر گونه ساخت و ساز در این مکان مشکل دارد. در این مکان تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز انجام شده بود و دو تخلف تصرف و ساخت و ساز بدون رعایت ضوابط قانونی انجام شده بود.

شهردار بندرعباس افزود: نکته بعدی اصلاً خانه ای ساخته نشده بود. یک چهاردیواری ساخته شده بود و پلاستیک روی آن کشیده بودند. قانون داریم که هر ساخت و ساز به صورت غیرقانونی انجام شود شهرداری می تواند تا قبل از اینکه سقف زده شود آن چهاردیواری را تخریب کند.

به گفته امینی زاده، در زمان تخریب اجرائیات شهرداری و نیروهای راه و شهرسازی حضور داشتند و تخریب انجام شد. شکل و نوع نیروها با مردم قابل قبول نیست و مورد تایید ما هم نخواهد بود. در بخش اول قانون بود و بخش دوم نوع رفتار افراد بود که مورد پسند ما هم نیست.

وی خاطرنشان کرد: در این شش سال گذشته تصرفات زیادی در شهر بندرعباس رخ داده است. از نظر قانونی احکامی داریم که باید با هماهنگی دستگاههای مربوطه این رفع تصرف انجام شود و اگر با یک برخورد که به شکل نامتعارفی اتفاق افتاده نتوانیم رفع تصرف کنیم قطعاً مشکلات شهر افزایش خواهد یافت. باید شکل قانونی را اصلاح کنیم و ر فع تصرفات را ادامه دهیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *