ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
با دستور رییس جمهور؛

۹۷کیلومتر از کریدور ساحلی جنوب کشور در هرمزگان افتتاح شد

با دستور رییس جمهور، ۹۷ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به بهره برداری رسید.

۹۷ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور لحظاتی پیش با دستور رییس جمهور افتتاح شد.

بازخبر/  این کریدور به موازات نوار ساحلی جنوب کشور از پسابندر در جنوب شرق شروع و تا شلمچه در جنوب غربی کشور امتداد دارد و از استان های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، بوشهر و خوزستان عبور می کند .

تمامی پروژه های واقع در کریدور جنوب به دلیل استراتژیک بودن و وجود منابع نفتی و زیرزمینی این منطقه از کشور حائز اهمیت هستند و از این رو به عنوان پروژه های جهش تولید در حوزه بزرگراهی معرفی شده اند.

کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور موجب ارتباط تجاری میان بنادر ایران با بندر گواتر و سایر بنادر مهم خلیج فارس و دریای عمان است و تکمیل شدن این کریدور باعث افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت منطقه، توسعه صنعت گردشگری در کشور و تکمیل بخشی از جاده ابریشم قرن جدید از چین تا اروپا می شود.

پروژه ای که امروز افتتاح شد، در قالب پنج پروژه در استان هرمزگان است و شامل عملیات بهسازی محور جاسک- کاروان به طول ۶۰ کیلومتر، احداث سه دستگاه پل های جاسک- میناب به طول ۳ کیلومتر، واریانت چاه اسماعیل به طول ۵ کیلومتر، پل گچین و راه های طرفین به طول ۸ کیلومتر و عملیات تکمیلی قطعه ۵ باند دوم خمیر- بندرلنگه به طول ۲۱ کیلومتر است.

محور جاسک- کاروان۱۲۰ کیلومتر است که۶۰ کیلومتر آن به بهره برداری رسید و بهره برداری از این محور، نقش مهمی در محرومیت زدایی از منطقه، جلوگیری از سیلاب های مسیل و افزایش ایمنی مسیر دارد.

احداث پل های جاسک- میناب به طول سه کیلومتر، یکی دیگر از پروژه های بهره برداری شده در کریدور جنوب است که این پل ها دارای ۲۸دهانه هشت متری به همراه راه های طرفین است.

پل گچین و راه های طرفین به ارزش روز ۳۲۰۰ میلیارد ریال یکی از پروژه های مهم در این کریدور است که طول مسیر بندرعباس به بندرلنگه را ۱۲ کیلومتر کوتاه تر می کند.

واریانت چاه اسماعیل به ارزش روز ۲۰۰ میلیارد ریال و باند دوم قطعه ۵ محور خمیر- بندر لنگه به ارزش روز ۹۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژهایی است که امروز به دستور رییس جمهور در کریدور نوار ساحلی جنوب کشور به بهره برداری رسید.

اعتبار هزینه شده در این پروژه ها  ۲۷۰۰ میلیارد ریال است که ارزش روز آن معادل۷ هزار میلیارد ریال است.

طول کریدور نوار ساحلی جنوب کشور در استان هرمزگان ۸۳۸ کیلومتر است که تاکنون ۵۳۵ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *