ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان:

اگر وضعیت منطقه ای بدتر شود محدودیت ها بیشتر می شود

جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، محدودیت های جدید ستاد ملی کرونا که از اول آذرماه اجرا می شود را تشریح کرد.

بازخبر/  سعیدناجی صبح امروز(۲۹ آبان ماه) در تشریح محدودیت های جدید ستاد ملی کرونا که از روز شنبه اول آذرماه اجرایی خواهد شد، گفت: محوریت اجرای این طرح ملی شهرها هستند و شهرستانی عمل نخواهیم کرد مگر اینکه در ستاد استانی بر اساس شرایط خاصی و با تصویب ستاد استانی، محدودیت ها به‌صورت شهرستانی اعمال شود.

وی افزود: این محدودیت ها بر اساس وضعیت شهرها که پایان هر هفته  از سوی وزارت بهداشت اعلام می شود، اعمال خواهد شد و اگر به مدت دو هفته شرایط هر شهر بهبود پیدا کرد، محدودیت ها کمتر خواهد شد و اگر شرایط وخیم تری نسبت به گذشته در آن شهر حاکم شد، محدودیت های بیشتری اعمال خواهد شد.

جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت: خودروهای بومی با پلاک شهرستان هایی که دارای وضعیت قرمز یا نارنجی هستند، حق خروج از شهرستان را ندارند و خودروهای با پلاک غیر بومی شهرستان‌های دیگر نیز حق ورود به این شهرستان‌ها را ندارند و اگر خودرویی از قانون تمرّد کند، با جریمه ۵۰۰هزار تومانی روبرو خواهد شد.

وی اضافه کرد: ترددهای درون شهری در وضعیت قرمز از ساعت ۹ شب تا ساعت ۴ صبح روز بعد ممنوع است و متخلفان مشمول جریمه ۲۰۰هزارتومانی خواهند شد.

ناجی در خصوص فعالیت کارکنان ادارات با توجه محدودیت های جدید، تصریح کرد: در شهرستان‌های با سطح هشدار قرمز یک‌سوم کارکنان ، در سطح نارنجی ۵۰ درصد کارکنان و در شهرستان‌های با وضعیت زرد، دو سوم کارکنان حضور دارند.

وی در مورد فعالیت مشاغل مختلف نیز بیان داشت:  در شهرستان‌های قرمز به جز مشاغل ضروری «همه مشاغل» تعطیل می‌شود، در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی «مشاغل سطح سه و چهار» و در شهرستان های با سطح هشدار زرد، مشاغل «سطح چهار» به مدت دو هفته تعطیل می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: مدارس و آموزشگاه‌ها طی مدت اجرای طرح در تمام وضعیت ها تعطیل و برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی ممنوع است.

وی گفت: آموزش مدارس و دانشگاه ها در این مدت به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.

ناجی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان الزامی است، گفت: فردی که مبتلا به کرونا باشد، اگر از قرنطینه خارج شود ۳۰۰هزارتومان و اگر مبتلا به کرونا باشد و این بیماری را کتمان کند ۲۰۰هزار تومان جریمه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اعمال این محدودیت ها ضمن اینکه به افراد درگیر بیماری برای طی دوران نقاهت و درمان آن‌ها کمک می کند، از انتقال ویروس به سایر افراد پیشگیری می کند و عوامل دست اندرکار کنترل بیماری کرونا، می توانند برنامه ریزی مطلوب‌تری در راستای  کنترل بهتر و دقیق تر این بیماری داشته باشند.

جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، همچنین از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به‌منظور بهره‌گیری از مشارکت و ظرفیت بسیج، هلال احمر و شهرداری های مناطق مختلف برای پیشگیری از خروج مبتلایان به کرونا و حمایت از این افراد خبر داد و گفت: بخش عملیاتی این طرح به عهده بسیج و هلال احمر و مدیریت آن بر عهده فرمانداران است و تلاش می شود تمام محدودیت ها در پایین‌ترین سطح یعنی محلات و خانواده ها به مرحله اجرا برسد.

ناجی افزود: جزئیات بیشتر این طرح که طی روزهای آتی اجرایی می شود، متعاقبا” اعلام خواهد شد.

پسندیدم(4)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *