چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب ثبت رکورد طولانی‌ترین مدت زندگی با قلب پیوندی در گینس

صالحی: فعالیت‌های هنری مشمول تعطیلی در دو هفته آینده هستند

وزیر ارشاد گفت: در دوهفته آینده طبیعتا با محدودیت‌هایی که وجود دارد، کلیه فعالیت‌های غیرضروری به‌کلی تعطیل است و این شامل همه فعالیت‌های هنری و سینمایی هم می‌شود.

 بازخبر/ سیدعباس صالحی فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه با تعطیلی چاپخانه‌ها شرایط برای انتشار نشریات چگونه خواهد بود؟، اظهار داشت: درباره محدودیت‌های دوهفته آتی، چاپخانه‌ها جزو گروه یک مشاغل محسوب شدند و بنابراین فعالیت خود را خواهند داشت. طبیعتا روزنامه‌ها و سایر مواردی که با چاپخانه‌ها سروکار دارند، مشکلی نخواهند داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره اخبار منتشرشده در خصوص برگزاری کنسرت‌های موسیقی تا قبل از ساعت ۱۸ گفت: در دوهفته آینده، طبیعتا با محدودیت‌هایی که وجود دارد، کلیه فعالیت‌های غیرضروری به‌کلی تعطیل است و این شامل همه فعالیت‌های هنری و سینمایی هم می‌شود. آن موضوعی که مطرح شد، مربوط به پیش از این دوهفته آینده بود و سالن‌های هنری و موسیقی اگر فاصله‌ی میان افراد را برمبنای ۵۰ درصد حفظ می‌کردند، فعالیت آنان مجاز بود.

وزیر ارشاد بیان کرد: موضوع قیمت‌ بلیت‌ها نیز متناسب با این است که موظف به افزایش فاصله‌ها بودند و در نتیجه اگر سالنی ۵۰۰نفر گنجایش داشت، نمی‌توانست بیش از ۲۵۰ نفر را در خود جای دهد و این موضوع بر قیمت‌ها تأثیر گذاشت. متأسفانه ما این مشکل را در فضای سالن‌های تئاتر و سینما هم داریم که محدودیت‌های پیش‌آمده از ابتدای سال تاکنون شرایط سختی را برای عمده اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد کرده و منجر به پرهیز مردم از حضور در چنین اماکنی شده است. در این شرایط سخت البته کمک‌های دولتی تا حدی جبران‌کننده بوده اما با جبران همه مشکلات فاصله داریم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *