آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

امضا تفاهمنامه همکاری فی ما بین مرکز داوری اتاق بازرگانی بندرعباس و انجمن کارفرمایی مالکان کشتی هرمزگان

تفاهمنامه همکاری فی ما بین مرکز داوری اتاق بازرگانی بندرعباس و انجمن کارفرمایی مالکان کشتی استان هرمزگان ساعتی پیش با حضور دکتر رضایی دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس، کناری زاده رییس مرکز داوری اتاق بازرگانی بندرعباس و اعضای هیات مدیره انجمن کارفرمایی مالکان کشتی استان هرمزگان منعقد و به امضا رسید.

بازخبر/ این تفاهمنامه با هدف تقویت همکاری مشترک و در راستای بهره مندی از ظرفیت موجود و توان علمی و همچنین حل اختلافات احتمالی اعضاء انجمن کارفرمایی مالکان کشتی از طریق مرکز داوری با هدف تسریع در امور منعقد شد.

رییس مرکز داوری اتاق بازرگانی بندرعباس نیز در حاشیه نشست امضا تفاهمنامه مذکور بیان داشت: همکاری متقابل مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران و انجمن کارفرمایی مالکان کشتی استان هرمزگان می تواند به رسیدگی تخصصی و دقیق و نظام مند اختلافات در حوزه حمل و نقل دریایی و کشتیرانی و کشتی سازی استان هرمزگان کمک کند و جایگاه داوری و میانجیگری را در حل و فصل این قبیل اختلافات تقویت نماید.

کناری زاده بیان داشت: تجارت بین‌المللی، سابقه‌ی طولانی دارد و ملت‌ها از دیرباز برای برآوردن نیازها و دستیابی به کالا و خدمات، به مبادله خارجی پرداخته‌اند. تنظیم مقررات مختلف تجاری در سطح ملی، قراردادهای بین‌المللی را در معرض، مقررات مختلف و متعارض قرار می‌دهد. طرفین در قراردادهای بین المللی، همه جزییات روابط خود را در قرارداد پیش‌بینی می‌نمایند. ولی بازهم جلوگیری از بروز اختلافات تجاری ممکن نیست.

وی افزود: داوری، شیوه‌ای پرطرفدار برای حل‌وفصل اختلافات به شمار می‌رود و چون داوری با ماهیت دعاوی تجاری بین‌المللی بیشتر هماهنگ است و امکان اجرای آرای داوری در سایر کشورها با وجود کنوانسیون شناسایی و اجرای احکام داوری بین المللی وجود دارد ، در اختلافات بین‌المللی در مقایسه با دعاوی داخلی، بیشتر موردتوجه می‌باشد.

این مسوول بیان داشت: از دیگر مزایای ان می‌توان به حل‌وفصل سریع اختلافات و کم‌هزینه بودن قطعیت و الزام‌آور بودن رأی داوری صادره و امکان شناسایی و اجرای نسبتاً ساده آرا داوری و سرعت و کارایی داوری، تخصصی بودن و تشریفاتی نبودن آن اشاره کرد و این دلایل موجب می‌شود که حل ‌و فصل اختلافات بین تاجران در عرصه بین‌المللی از طریق مقررات داوری تجاری بین‌المللی صورت‌گیرد و باعث استقبال تجار در عرصه بین المللی شده است

وی افزود: مرکز داوری با حمایت و پشتیبانی مستقیم اتاق بازرگانی جایگاه ویژه ای برای تجار به حساب می آید که می توانند با کمترین زمان و کمترین هزینه مشکلات حقوقی خود را حل وفصل نمایند.

با انعقاد تفاهم نامه موجبات درج شرط داوری در کلیه قراردادهای تجاری اعضاء انجمن و تخفیف در هزینه ها و استفاده از کارشناسان انجمن در فرایند رسیدگی داوری و سایر مزایا برای متقاضیان داوری فراهم می کند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *