چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبرداد

ممنوعیت برگزاری تجمعات و مراسم شادی و عزا در هرمزگان تا اطلاع ثانوی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه تا زمانی که آمار و ارقام کاهش نیابد تجمعات و مراسم شادی و عزا در هرمزگان برگزار نمی‌شود، بیان کرد: اکنون بندرعباس، بستک و کیش و پارسیان در وضعیت قرمز است و شهرهای دیگر استان باید دستورالعمل‌های مناطق قرمز را رعایت کنند.

 بازخبر    دکتر حسین فرشیدی صبح امروز(۱۰ آبان ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته، ۴ بیمار کرونایی دیگر در هرمزگان جان باختند و شمار فوتی‌ها به ۸۳۹ نفر افزایش یافت، تصریح کرد: تعداد مراجعان افزایش یافته است و قطعاً در ۲ هفته آینده شاهد افزایش در بیماران آی سی یو و مرگ و میر خواهیم بود.

وی افزود: هفته گذشته ۵۰۰ تست گرفته شد این هفته به ۷۵۰ تست در شبانه روز رساندیم و در هفته آینده با توجه به افزایش موارد تعداد تست‌ها به ۱۰۰۰ مورد می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه اگر از هزار تست ۲۵۰ مورد مثبت باشد ظرف مدت ۲۴ ساعت باید به هزار و ۱۰۰ تست افزایش دهیم، اظهار کرد: قابلیت افزایش تست تا هزار و ۵۰۰ تست در شبانه روز وجود دارد.

وی اضافه کرد: ممنوعیت تجمع بیش از ۱۰ نفر از روز گذشته اعلام شده و زمان فعلا نامحدود است و تا زمانی که آمار و ارقام کاهش نیابد تجمعات و مراسم شادی و عزا برگزار نمی‌شود.

فرشیدی با بیان اینکه بیماران اگر علائم پیدا کردند حتما مراجعه کنند و موضوع سرماخوردگی ساده را مطرح نکنند، اظهار کرد: در هفته گذشته در استان افزایش مراجعین سرپایی کم علامت داشتیم که این روند افزایش داشته است و در بندرعباس ۱۵ تا ۲۰ درصد در طی هفته گذشته افزایش مورد مراجعان سرپایی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان ۲۰۹ نفر در بیمارستان‌ها با تشخیص کووید ۱۹ بستری هستند یعنی ۲۳ درصد نسبت به اول هفته افزایش داریم، عنوان کرد: در هفته گذشته ۵۰ نفر در آی سی یو بستری و بین ۱۶ تا ۲۰ نفر هم بیماران بدحال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه اکنون بندرعباس، بستک و کیش و پارسیان در وضعیت قرمز است و شهرهای دیگر استان باید دستورالعمل‌های مناطق قرمز را رعایت کنند، تصریح کرد: از مردم انتظار داریم همچنان همانند گذشته همکاری کنند تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد کاهش آمار مبتلایان و موارد بد حال و مرگ و میر در هرمزگان باشیم.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *