چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

آژیر قرمز در بندرعباس زده شد

این روزها کرونا در استان هرمزگان در مسیر صعودی و رو به افزایش و به قرمز درآوردن رنگ آن در تمامی شهرستان هاست.

بازخبر/سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: نگرانی مهم افزایش سفرها و تجمعات رسمی یا غیر رسمی است زیرا تجربه نشان داده با افزایش سفرها و حضور در تجمعاتی که به هیچ وجه پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی شود، موارد ابتلا به کرونا نیز افزایش می‌یابد.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته یک نفر دیگر بر اثر کرونا در استان جان باخت و شمار جان باختگان به ۸۳۲نفر رسید، افزود: اکنون ۱۸۹نفر با تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این شمار ۵۰نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۴نفر از آنها وخیم است.

وی با بیان اینکه میانگین سن بیماران سرپایی به ۴۸ سال، بستری به ۵۳ سال و فوتی هایمان به ۶۳ سال رسیده است، تصریح کرد: اکنون شدت همه گیری کرونا در هرمزگان افزایش پیدا کرده و علت اکثر فوتی های کرونا در استان نیز دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه براساس داده ها دریافتی بندرعباس، بستک و کیش سه منطقه قرمز کرونایی هرمزگان است، اضافه کرد: سایر شهرستان های هرمزگان در وضعیت هشدار قرار دارند و با ادامه این روند شاهد قرمز شدن سایر شهرستان ها خواهیم بود.

نوروزیان بیان کرد: پرهیز از تجمعات چه رسمی و چه غیر رسمی در استان کمتر رعایت می‌شود که باید در این زمینه مردم بیشتر مراقب باشند.

همچنین سید شمس الدین حسینی قتالی، فرماندار شهرستان بستک در واکنش به پخش کلیپی در فضای مجازی مربوط به یک جشن عروسی بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی، افزود: در این ارتباط با مسببین این مراسم برخورد کرده و برای افرادی که در این شرایط بدون توجه به دستورات و قوانین اعلام شده اقدام به برگزاری مراسمی بدون رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی کرده اند، پرونده قضایی تشکیل شده است.

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *