ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

کرونا در سطح شهر در حال چرخش است

فرماندار گناوه گفت: برای کاهش آمار مبتلایان به کرونا باید به سمت فرهنگ‌سازی، آگاه‌سازی و قانع کردن مردم به استفاده دائمی از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعیین‌شده توسط وزارت بهداشت برویم.

بازخبر/غلامرضا مهرجو در نشست ستاد شهرستانی پیشگیری و کنترل کرونا اظهار کرد: درصد متوفیان کرونا در شهرستان گناوه نشان از چرخش این بیماری در جامعه و به خصوص در اجتماع‌های خانوادگی دارد.

وی با بیان اینکه با شروع موج سوم کرونا باید مکان‌ها و اجتماعاتی که احتمال انتقال بیماری را افزایش می‌دهند تعطیل شوند، افزود: در این راستا کلیه کافه‌های سطح شهر باید مجوز فعالیت داشته باشند، عرضه قلیان اکیداً ممنوع است و در صورت عرضه باید مکان عرضه سریعاً پلمپ شود.

مهرجو تأکید کرد: کنترل و کاهش کرونا تنها در صورتی امکان‌پذیر است که مردم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی پیشگام باشند و بدون همراهی آنها این مهم امکان‌پذیر نیست، بنابراین کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا شهرستان در راستای آگاه‌سازی و اقناع مردم اقدام کند و در این راستا رسانه‌ها و مسئولین فرهنگی شهر یاری‌رسان آنها باشند.

اعلامیه فوتی نباید تاریخ و زمان برگزاری مراسم باشد

فرماندار گناوه بیان کرد: ویروس در سطح شهر در حال چرخش است و تنها با رعایت کردن درصد ابتلا کاهش می‌یابد، لذا کلیه دستگاه‌های اجرای خصوصی و دولتی از ارائه خدمات به افرادی که ماسک نمی‌زنند اجتناب کنند.

وی اضافه کرد: اتحادیه صنف‌ها با فعالیت در فضای مجازی صنف خود را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی (استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها و در دسترس بودن مواد گندزدا در محل کسب) تشویق کنند.

مهرجو اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه میلاد پیامبر رحمت و مهربانی هستیم از شهروندان گناوه‌ای خواستار هستیم از تجمع افراد خودداری کنند.

وی بیان کرد: باید از ظرفیت مساجد، نیروهای داوطلب هلال‌احمر و سمن‌ها برای نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در سطح شهر استفاده کرد.

مهرجو اظهار کرد: مصوبات قبلی ستاد پیشگیری از کرونا در خصوص مراسمات تدفین پابرجا است و اعلامیه فوتی نباید دارای تاریخ و زمان برگزاری مراسم باشد، در صورت رعایت نکردن این مورد از صدور مجوز دفن خودداری می‌شود.

کلیه دستگاه‌های اجرایی برای کنترل کرونا یاری‌رسان کادر درمان باشند

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه نیز گفت: با توجه به اینکه در پیک سوم شیوع کرونا هستیم از کلیه دستگاه‌ها و ارگان‌ها خواستاریم برای کنترل کرونا یاری‌رسان ما باشند.

محمد بازیاری اظهار کرد: همبستگی و همکاری خوب بین دستگاه‌های اجرایی در شهرستان در روزهای ابتدایی شیوع کرونا نتایج خوبی به همراه داشت.

رئیس شبکه بهداشت گناوه تصریح کرد: تاکنون حدوداً ۸۰ فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در شهرستان داشته‌ایم، با این وجود مراسمات تشییع کماکان با جمعیت بالا برگزار می‌شود.

گناوه در وضعیت بحرانی نیست

وی افزود: از آنجایی‌که مراسم ختم دیگر در مساجد برگزار نمی‌شود، مردم در خانه‌های خود که فضای کوچک‌تری است مراسم برپا می‌کنند و این خود عامل انتشار بیماری است. برگزاری چندین مراسم ختم و چهلم و سالگرد به‌طور هم‌زمان باعث ازدیاد جمعیت و انتقال بیماری می‌شود.

بازیاری تاکید کرد: اگر چه شهرستان گناوه هم‌اکنون در وضعیت بحرانی نیست اما در وضعیت هشدار قرار دارد و هرگونه سهل‌انگاری و عدم رعایت، مسافرت و جابجایی به کلان‌شهرهایی که در وضعیت قرمز هستند منجر به ورود شهرستان به وضعیت بحرانی و قرمز می‌شود.

وی با اشاره به بازدید میدانی بازرسان بهداشت محیط در سطح شهرستان اظهار کرد: بازدید میدانی حاکی از این است که اصناف حدود ۶۰ درصد و ادارات حدود ۹۸ درصد از ماسک استفاده می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه عنوان کرد: با توجه به اینکه نانوایی‌ها و دفاتر پیشخوان از مکان‌هایی هستند که عموم مردم به آنها مراجعه می‌کنند نیاز هست پروتکل‌های بهداشتی با دقت و وسواس بیشتری توسط متصدیان رعایت شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *