چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب
از سودای پزشکی تا بورد تخصصی دندانپزشکی؛

خدمات دندانپزشکی در هرمزگان کم‌وکاستی‌های بسیاری دارد

برنده رتبه دوم آزمون بورد تخصصی دندانپزشکی کودکان کشور، انگیزه‌اش را خدمت به مردم هرمزگان عنوان کرد و گفت: متأسفانه علی‌رغم پیشرفت‌های زیادی که ازنظر پزشکی در هرمزگان به وجود آمده اما هنوز کم‌وکاستی‌های بسیاری مخصوصاً در رابطه با دندانپزشکی دیده می‌شود.

بازخبر/       فرزانه جلالی، متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان، اهل شهر رودخانه از توابع شهرستان رودان استان هرمزگان، موفق به کسب رتبه دوم در آزمون بورد تخصصی دندانپزشکی کشور شد.

وی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه مقطع ابتدایی را در مدارس دولتی و مقاطع راهنمایی و دبیرستان را در مدارس نمونه دولتی بندرعباس گذراندم، اظهار کرد: با اینکه از زمان دبیرستان به‌طورجدی برای قبولی در رشته‌های پزشکی تلاش می‌کردم اما بیشتر علاقه‌مند به قبولی در رشته پزشکی بودم که با راهنمایی‌های خواهران پزشکم، رشته دندان‌پزشکی را انتخاب کردم.

این متخصص دندانپزشکی کودکان با اشاره به اینکه حین کار در دوره عمومی دندان‌پزشکی به رشته تخصصی دندان‌پزشکی کودکان علاقه‌مند شدم و بعد از قبولی در آزمون تخصص دندانپزشکی، رشته دندانپزشکی کودکان را انتخاب کردم، افزود: از زمان شروع این دوره تلاشم را دوچندان کرده و هرروز ساعاتی را به مطالعه و پژوهش اختصاص دادم.

جلالی ادامه داد: به دلیل علاقه‌ای که به این رشته داشتم با عشق درس می‌خواندم و از همان زمان رؤیای قبولی در آزمون بورد تخصصی را در سر پروراندم. با نزدیک شدن به آزمون تلاشم را بیشتر و تمام زمانم را تنها صرف مطالعه کردم.

وی تصریح کرد: رشته دندان‌پزشکی کودکان علی‌رغم داشتن شیرینی‌ها و لذت‌های فراوان کار با کودکان، رشته بسیار حساس و سختی است و درعین‌حال باید علم روانشناسی هم داشت. هدایت و کنترل رفتار در دندانپزشکی کودکان بسیار مهم است، علاوه بر آن باید شناخت کافی از والدین نیز داشت.

برنده رتبه دوم آزمون بورد تخصصی دندانپزشکی کودکان در کشور عنوان کرد: یکی از اهداف مهم دندانپزشکی کودکان با توجه به میزان بالای ترس و اضطراب کودکان از دندانپزشکی، ایجاد تصویر ذهنی مثبت در ذهن کودکان، پس از انجام درمان‌های دندانپزشکی است. در طول دوره رزیدنتی بر روی این مبحث کار و کتب روانشناسی کودک بسیاری مطالعه کردم، مقاله‌ای نیز در این خصوص نوشته‌ام.

جلالی با تأکید بر اینکه اگر زمان به عقب بازگردد، بازهم قطعاً رشته دندانپزشکی و تخصص دندانپزشکی کودکان را انتخاب می‌کنم، بیان کرد: انگیزه‌ام خدمت به مردم استانم بوده و علی‌رغم پیشرفت‌های زیادی که ازنظر پزشکی در استان به وجود آمده اما هنوز کم‌وکاستی‌های بسیاری مخصوصاً در رابطه با دندانپزشکی دیده می‌شود. امیدوارم بتوانم قدمی هرچند کوچک در پیشبرد ارتقای امکانات و خدمات دندانپزشکی و خدمت به مردم محروم هرمزگان و خصوصاً کودکان استانم بردارم.

وی با اشاره به اینکه آرزویم بهره‌مندی مردم استان هرمزگان از خدمات دندانپزشکی در بالاترین سطح است، اظهار کرد: امیدوارم در آینده‌ای نه‌چندان دور استان هرمزگان نیز ازنظر امکانات و خدمات دندانپزشکی تفاوتی با شهرهای بزرگ کشور نداشته باشد، چراکه هم استانی‌هایم را لایق بهترین‌ها می‌دانم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *