ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
استاندار هرمزگان:

تعداد بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان رو به افزایش است

استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه باید از هرگونه سفر غیرضروری از شهرها به روستاها و همچنین از روستاها به شهرها خودداری و پرهیز شود، گفت: دهیاران بر مراسم های عروسی در روستاها نظارت دقیق داشته باشند.

بازخبر/ فریدون همتی صبح امروز(پنجم آبان ماه) در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، افزود: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان رو به افزایش است و تعداد آزمایش های مثبت این بیماری نیز در استان افزایش یافته است که این امر ناشی از کاهش توجه و رعایت توصیه ها و الزامات بهداشتی پیشگیری از کرونا است.

وی اظهار کرد: در مرحله پیشگیری از بیماری کرونا، رعایت تمامی اصول و پروتکل های بهداشتی، شامل استفاده از ماسک، فاصله گذاری، شستن منظم دست ها و ضدعفونی باید به طور شبانه روزی مورد توجه باشد.

همتی خاطرنشان کرد: در حوزه درمان بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی با تمام توان نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم حساسیت آنها نسبت به رعایت اصول بهداشتی در جهت پیشگیری از بیماری کرونا  به هیچ عنوان کم نشود و همچنان پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله، شستشوی منظم دست ها و ضدعفونی را رعایت کنند، چون به هر میزان توجه به این اصول کاهش یابد، شیوع این ویروس نیز افزایش خواهد یافت.

همتی بیان کرد: با توجه به بازگشایی تالارهای پذیرایی، تمامی مراسم ها در این تالارها باید با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی انجام شود و به چند مورد عدم رعایت طی روزهای اخیر در تالارها تذکر شدید داده شده و اگر بی توجهی و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ادامه داشته باشد، قطعاً تالارهای متخلف پلمپ خواهند شد.

عالی ترین مقام دولت در استان هرمزگان عنوان کرد: دهیاران بر مراسم های عروسی در روستاها نظارت دقیق داشته باشند و در صورت هرگونه بی‌توجهی به اصول بهداشتی و حضور جمعیت زیاد در این مراسمات، از آن جلوگیری به عمل آورند و گزارش دهند تا اقدام قضایی لازم صورت گیرد و فرمانداران و بخشداران نیز باید به این امور در شهرستان‌ها و بخش‌ها توجه کافی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ترددها و مسافرت های غیرضروری در داخل استان از عوامل شیوع بیماری کرونا است و از مردم می‌خواهیم تا از هرگونه سفر غیرضروری از شهرها به روستاها و همچنین از روستاها به شهرها خودداری و پرهیز کنند، تصریح کرد: تمامی نکاتی که از ابتدا برای پیشگیری از بیماری کرونا مطرح شده باید همچنان رعایت شود و افراد تا جایی که می‌توانند در خانه بمانند و در صورت ضرورت برای حضور در محل کار و مکان های عمومی باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی از سوی ارائه دهندگان خدمات و همچنین متقاضیان دریافت خدمات در تمامی محیط های اشتغال و فعالیت شامل ادارات، بازارها، پاساژها، اصناف، فروشگاه ها و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و سایر اماکن رعایت شود.

همتی در پایان گفت: نظارت ها بر رعایت این موارد باید دقیق تر و با حساسیت بسیار بیشتر صورت گیرد و هرچه رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد، موجب ایمنی و سلامت مردم خواهد شد و از مردم نیز می‌خواهیم در این راستا همچنان همراهی خوبی داشته باشند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *