اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
یک مدرس دانشگاه:

جاسک از ضعف عدم توسعه یافتگی آموزشی رنج می برد

مدرس دانشگاه های استان هرمزگان با اشاره به اینکه استقرار اداره آموزش و پرورش مستقل در بخش لیردف شهرستان جاسک ضرورت دارد، گفت: جاسک یکی از ضعیف ترین شهرستان های استان از نظر توسعه یافتگی بر اساس شاخص های آموزشی است و همواره با مشکلات عدیده آموزشی روبرو بوده است.

بازخبر/ محمد جمالدینی  اظهار کرد: یکی از دلایل عدم توسعه یافتگی آموزشی به وسعت گسترده و جمعیت پراکنده آن می باشد که شهرستان جاسک با  ۱۱۱۲۲ کیلومتر مربع مساحت و حدود ۱۵.۵ درصد از کل مساحت خاکی استان هرمزگان را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه این شهرستان از نظر وسعت بزرگترین شهر استان محسوب می شود و با این وجود، سازمان های حاکمیتی در سطوح مختلف با اختیارات کامل در اداره این شهرستان و بخش های آن مستقر شود، افزود: این مهم باید انجام گیرد تا کیفیت خدمات به مردم شریف این بندر ساحلی با پتانسیل های بی نظیر ولی محروم ارائه شود.

مدرس دانشگاه های استان هرمزگان ادامه داد: در همین راستا از آنجایی که آموزش و پرورش در کشور ما در دور افتاده ترین نقاط کشور یک واحد آموزشی وجود دارد که کار تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین را انجام می دهد در شهرستان جاسک هم در محروم ترین و دور افتاده ترین نقطه بازهم مدارسی وجود دارند که فاصله آن تا مرکز شهرستان که اداره آموزش و پرورش وجود دارد، بیش از ۳۰۰ کیلومتر است که عملا ارائه خدمات و فرآیند نظارت آموزشی را به چالش کشیده است.

جمالدینی تصریح کرد: در بخش لیردف نمایندگی آموزش و پرورش وجود دارد اما عملا این سازمان هم اختیاری چندانی در اداره امورات آموزشی بخش ندارد به صورتی که اکثر  تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها از اداره آموزش و پرورش شهرستان گرفته می شود.

این متخصص تعلیم و تربیت بیان کرد: این گستردگی و وسعت بیش از حد باعث شده است که شهرستان جاسک از قطار توسعه یافتگی آموزشی عقب بماند و در صورتی که اگر اداره آموزش و پرورشی مستقل در این بخش دایر بود با جذب بیشتر امکانات و منابع انسانی کیفی،   برنامه ریزی جامع و واقع بینانه، سازماندهی اصولی و نظارت دقیق تر می توانست موجب تغیبر و تحولی شگرف در توسعه بخش لیردف بویژه توسعه آموزشی این بخش شود.

وی با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی بخش لیردف بیش از ۵۵۰۰  نفر، تعداد مدارس در مقطع ابتدایی ۷۰ ، در مقطع متوسطه اول ۱۴ و در مقطع متوسطه دوم هم ۵ مدرسه است، اظهار کرد: فرهنگیان برای انجام کار اداری باید فاصله ۲۰۰ کیلومتری را تا مرکز شهرستان طی کنند که این امر برای بخش ۲۰ هزار نفری که ۱۲۷روستای پراکنده را تحت پوشش خود قرار می‌دهد مطلوب نیست و مسئولان باید برای توان‌ بخشیدن به وضعیت فرهنگیان زحمتکش و دانش‌آموزان تلاش کنند تا نمایندگی آموزش و پرورش  به اداره مستقل تبدیل شود که موجب پیشرفت و توسعه این شهرستان شود.

وی در پایان همچنین یادآور شد: ارتقاء نمایندگی آموزش و پرورش لیردف به اداره مستقل سبب ارتقای مسائل فرهنگی، آموزشی و عمرانی در این منطقه می‌شود و برای دست یافتن به توسعه پایدار و استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود می شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *