ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

مردان دارند خراب می کنند، اگر زنی می تواند آباد کند برای ریاست جمهوری بیاید

عضو جبهه پایداری گفت: برخی فکر کردند که رد صلاحیت شدن خانم ها در انتخابات ریاست جمهوری به دلیل زن بودن آنان است در حالی که علت رد صلاحیت آن ها، ندیدن توانایی مدیریتی‌شان است

بازخبر/نیره اخوان، نماینده ادوار در پاسخ به این سوال که هر بار صحبت از اصلاح قانون انتخابات و تعاریف رجل سیاسی می شود، وعده هایی درباره زنان هم داده می شود و اخیرا نیز آقای کدخدایی گفتند شاید رئیس جمهور بعدی یک زن باشد؛ این اتفاق ۴۰ سال است که نیافتاده و موانع کار کجاست گفت: رجل سیاسی قانون است و یک مفهوم کلی هم برای همه اعم از زن و مرد دارد. برخی شاید معنای عربی  کلمه رجل به معنی مرد را استنباط می کنند ولی در قانون و کلماتی که ما به کار می بریم، رجل به معنی افرادی است مدیر، مدبر و دارای استعدادهایی هستند که توانایی استعفاده از منابع را دارند. پیش از این مطرح می کردند که کسی که اداره امور را در دست داشته می تواند جز تعریف رجل سیاسی قرار بگیرد.

زنان پشت درِ پاستور /مسیر دشوار زنان برای «رجل سیاسی» شدن

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به وزارت مرضیه دستجردی، وزیر بهداشت دولت دهم گفت: اگر خانم دستجردی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده و مردم به ایشان اعتماد می کردند؛ در انتخابات رای می آورد.

وی در پاسخ به این سوال که خانم طالقانی بارها در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اما از سوی شورای نگهبان، ردصلاحیت می شدند، خاطر نشان کرد: تشخیص رجل سیاسی با شورای نگهبان است. خانم طالقانی در کل کشور شناخته شده است؟ خیر. ایشان اگر چه مورد شناخت احزاب و جناح های سیاسی هستند اما کل مردم خانم طالقانی را نمی شناسند اما خانم دستجردی به دلیل دوران وزارتشان با آحاد مردم در ارتباط بوده و ایشان را می شناسند.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: رجل سیاسی از نظر معنی کسی که در خود توانایی مدیریت و صلاحیت های لازم را مانند قبول داشتن اسلام، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را داشته و پرونده و محکومیت نداشته باشد. ممکن است یکی ۴ مورد از این ویژگی ها را و دیگری ۳ مورد از این خصوصیات را داشته باشد. این موارد برای صلاحیت نمایندگان مجلس و ریاست جمهوری بررسی می شود. بنابراین اگر کسی در انتخابات ثبت نام کرده و رد صلاحیت شده به علت زن بودن نبود و به دلیل رجل سیاسی نبودن است.

وی با اشاره به بازبینی قانون انتخابات، تصریح کرد: بازبینی هایی که در حال حاضر صورت می گیرد برای آن است که رجل سیاسی از حد نظری بودن خارج شده و دقیقا بگویند که به طور مثل کسی که وزیر یا نماینده بوده، می تواند جز رجل سیاسی باشد با این حال باید شورای نگهبان تایید صلاحیت کند.

اخوان با رد این ادعا که شورای نگهبان از رجل سیاسی به نفع مردان بهره برداری می کند، گفت: اگر کسی شرایط رجل سیاسی را داشته باشد، تایید می شوند. برخی فکر کردند که رد صلاحیت شدن خانم ها در انتخابات ریاست جمهوری به دلیل زن بودن آنان است در حالی که علت رد صلاحیت آن ها، ندیدن توانایی مدیریتی‌شان است. وقتی به مقام وزارت می رسند مدیریتشان آشکار می شود. کسی که یک وزارت خانه را اداره کرده گمان می شود که توان اداره کل کشور را دارد. مصداق این موضوع خانم دستجردی است که اگر در انتخابات ثبت نام می کردند، بسیاری از شاخصه ها برای کاندیداتوری را داشت. اما وقتی مدیر کل یک شرکت ثبت نام می کند، او شناخته شده و رای آور نیست.

فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا فضای سیاسی ایران پذیرای رئیس جمهور زن هست و آن ها می توانند در فضای مرد سالارانه رای بیاوردند، گفت: فعلا که مردان دارند خراب می کنند و اگر زنی می تواند آباد کند، بیاید(خنده). خیلی ها ادعا می کنند از دیگری برترند و همه می توانند ادعا کنند. اعتماد به نفس ها در این اوضاع بیشتر شده است. اقبال رای آوردن زنان مردم هستند. گاهی مردم از آقایان ناراضی هستند به زنان رای می دهند. عملکرد خانم ها اگر خوب باشد، مجدد رای می آورند و همچنین افرادی که بیشتر تبلیغ کرده و راست و دروغ به هم ببافند؛ شانس بیشتری دارند. خانم ها کمتر از این نوع بازی های انتخاباتی استفاده کرده و صداقت بیشتری دارند. 

این عضو جبهه پایداری همچنین در پاسخ به این سوال که چهره سیاسی زن برای انتخابات ریاست جمهوری در ایران چه کسی است، بیان کرد: کسی را نمی شناسم. خانم دستجردی را هم به عنوان نمونه برای آن که وزیر بودند؛ در پاسخ قبل نام بردم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *