اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

آغاز طرح مکمل یاری ویتامین آ در کودکان هرمزگان

سرپرست گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از آغاز طرح برنامه مکمل ویتامین آ در کودکان هرمزگان خبر داد

بازخبر/رویا اتحاد ، تصریح کرد: ویتامین آ یکی از مواد مغذی و مهم است که نقش اساسی در سلامت بدن انسان را به عهده دارد وکمبودشدید آن درکودکان  می تواندمنجر به کوری شود.

اتحاد با اشاره به بحران ناشی از کووید ۱۹ بیان کرد: این بیماری می تواند پیامد نامطلوبی از جمله افزایش بیکاری، کاهش در آمد و توانایی خرید مواد غذایی و در نهایت نا امنی غذایی در جامعه به همراه داشته باشد.

وی عنوان کرد: به منظور کاهش نا امنی غذایی توسط سازمان جهانی بهداشت و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد با توجه به نقش ویتامین A در تنظیم و تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های عفونی و مرگ و میر ناشی از آن در کودکان کمتر از ۵ سال، دریافت این ویتامین برای این کودکان ضروری است.

سرپرست گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی عنوان کرد: این برنامه به مدت دو هفته در استان هرمزگان آغاز شده است و بصورت هر ۶ ماه یکبار به کودکان داده می شود.

وی خاطر نشان کرد: به منظور اجرای این برنامه والدین برای دریافت تک دوز مکمل ویتامین آ به مراکز جامع سلامت و پایگاههای بهداشت مراجعه کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *