اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

آغاز کوچ پرندگان به سواحل و تالاب‌های هرمزگان

آغاز کوچ پرندگان به سواحل و تالاب‌های هرمزگان

بازخبر/فهیمه گودرزی، صبح امروز (۲۳ مهرماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هرسال پاییز حدود نود گونه انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی به استان سفر می‌کنند؛ این پرندگان از سیبری و آسیای میانه به تالاب‌های هرمزگان مهاجرت کردند و تا بهار سال آینده در استان می‌مانند.

وی با اشاره به اینکه مسیرهای اصلی پرندگان مهاجر، مسیر پروازی آفریقایی- اوراسیایی، مسیر پروازی آسیای مرکزی، مسیر پروازی شرق آسیا-استرالیایی و مسیر پروازی نیمکره غربی است، افزود: شمارش پرندگان در سایت‌های سرشماری همه‌ساله از دی‌ماه آغاز می‌شود و یک ماه ادامه دارد.

کارشناس حیات‌وحش محیط‌زیست هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان ۵۵ سایت سرشماری پرندگان دارد، تصریح کرد: پرندگان مهاجر از نوع حواصیلیان، آبچلیکیان، سلیمیان، کاکاییان، باکلانیان و پرستوهای دریایی هستند.

گودرزی گفت: تغییرات آب و هوایی، توسعه ناپایدار، خسارت زیستگاه، نشت و ریزش مواد نفتی در دریا، تولید سوخت با منشأ گیاهی و توسعه زمین‌های کشاورزی، توربین‌های بادی، دکل‌های مخابراتی، ساختمان‌های بلند و پنجره‌ها، آلودگی نوری و زباله‌ها و پلاستیک از عوامل تهدید و تأثیرگذار در روند زندگی و مهاجرت پرندگان است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *