ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

رئیس نظام پزشکی: تذکر دادیم ولی توجه نشد؛ مرگ‌های کرونایی قابل دفاع نیست

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به آمار بالای مرگ و میرهای کرونایی در کشور، گفت: بروز چنین وضعیتی را از اسفند ۹۸ بارها تذکر داده بودیم، اما توجهی نشد.

بازخبر/  محمدرضا ظفرقندی، روز سه شنبه در مراسم رونمایی از تمبر شهدای سلامت متخصصین بیهوشی ایران که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، افزود: خدمات همکاران بیهوشی تنها مربوط به دوران کرونا نمی شود، بلکه خدمات ارزنده آنها در زمان جنگ و برپایی بیمارستان های صحرایی نمایان بود که یک الی دو متخصص بیهوشی، ۱۰ اتاق عمل صحرایی را اداره می کردند.

وی با اشاره به اهمیت تخصص بیهوشی در تیم درمان، گفت: در دوران کرونا، خدمات متخصصین بیهوشی مضاعف شد.

ظفرقندی، از رشته بیهوشی به عنوان پر ریسک ترین رشته پزشکی در مواجهه با بیماران کرونایی نام برد و افزود: آمار بالای مرگ و میر کرونا در کشور به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید علت یابی شود که چرا سیر صعودی دارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که برای فروکش آمار مرگ های کرونایی در کشور باید چاره اندیشی شود، ادامه داد: در این خصوص، از اسفند ۹۸ تذکرات کافی داده شد، اما به اندازه لازم توجه نشد.

وی افزود: اگر کنترل فعال در کشور وجود نداشته باشد، همچنان شاهد سیر صعودی مرگ های کرونایی خواهیم بود.

ظفرقندی بر ضرورت بررسی علمی مرگ و میرها تاکید کرد و گفت: واقعیت این است که هیچ جای دنیا بدون برخورد فعال، مرگ و میرهای کرونایی کنترل نمی شود.

وی افزود: ما روز اول در مورد بازگشایی مدارس به صورت حضوری و دیگر تصمیمات غیر علمی و غیر کارشناسی، تذکر داده بودیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، گفت: پروتکل هایی که هیچ الزامی برای اجرای آنها نیست، مثل چراغ قرمز است که همه می بینند و عبور می کنند.

وی ادامه داد: شیب مرگ و میرهای کرونایی در بین مردم و کادر درمان کشور قابل دفاع نیست. از اسفند ۹۸ خواهش کردیم اگر یک نفر مبتلا می شود، باید تحت نظر باشد.

ظفرقندی گفت: درمان کووید ۱۹ بیرون از آی سی یو است.

وی از آمادگی سازمان نظام پزشکی برای بررسی علمی مرگ ها کرونایی در کشور خبر داد و افزود: اگر روش های فعال و الزام آور اعمال نشود، باز هم شاهد با افزایش مرگ و میر مواجه خواهیم بود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *