ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
یک عضو کمیسیون شوراها در مجلس:

آمریکایی‌ها با تحریم‌های بانکی به دنبال فشار روانی بر ایران هستند

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: آمریکایی‌ها با تحریم‌های بانکی بیشتر به دنبال فشار روانی بر ایران و مردم هستند و با توجه به نزدیک بودن انتخابات در آمریکا ترامپ قصد خودنمایی و تبلیغ در افکار عمومی را دارد.

بازخبر/  ابوالفضل ابوترابی  در خصوص تحریم ۱۸ بانک ایران از سوی آمریکا، اظهار کرد: تحریم بانک‌های ایرانی چیز جدیدی نیست چرا که در گذشته هم همین بانک‌ها به دلیل بسته بودن «سوئیفت» (جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی) مبادلات پولی نمی‌توانستند داشته باشند و این تحریم‌ها از نظر عملی چیزی جدیدی ندارد. آمریکایی‌ها با این تحریم‌ها بیشتر به دنبال فشار روانی بر ایران و مردم هستند و با توجه به نزدیک بودن انتخابات در آمریکا ترامپ قصد خودنمایی و تبلیغ در افکار عمومی را دارد.

وی افزود: از قبل سوئیفت دچار مشکل شده و روی ایران بسته شده بود و این تحریم‌ها هیچ اثر تازه‌ای ندارند و عملاً در گذشته هم این ۱۸ بانک تحریم بوده‌اند. اما باید این سؤال اساسی را مطرح کنیم که آیا تحریم‌ها روی ایران اثر دارد یا خیر؟

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در همین خصوص، افزود: بارها اعلام کرده‌ایم که حدود ۳۰ درصد مشکلات کشور به تحریم‌ها بر می‌گردد و وزن تحریم‌ها حدود یک سوم مشکلات را در بر می‌گیرد، این در حالی است که دشمن روی این تحریم‌ها خیلی تبلیغ می‌کند و اثر آن را بیشتر از آن چیزی که هست جلوه می‌دهد.

ابوترابی تصریح کرد: بنابراین ۷۰ درصد مشکلات کشور داخلی است و به نوع قانون‌گذاری، فرایندها و ساختارهای غلط، هدر دادن منابع و اسراف زیاد، موانع متعدد کسب و کار و سو مدیریت‌ها بر می‌گردد. منتها برخی مدیران هم اثر تحریم‌ها را بیشتر از وزن واقعی آن جلوه می‌دهند.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون، خاطرنشان کرد: عمده داروهای مورد نیاز کشور توسط شرکت‌های خصوصی تولید می‌شود و ادعای آمریکا مبنی بر تحریم نکردن دارو کذب است چراکه در عمل اجازه ورود دارو به کشور را با تحریم‌های ظالمانه نمی‌دهد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *