اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان:

تداوم گرد و خاک و کاهش دید افقی در هرمزگان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز سرعت وزش باد در برخی مناطق هرمزگان به ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتی متر می‌رسد.

بازخبر/مرضیه سی سی پور  افزود: با ادامه فعالیت سامانه پرفشار که از روز گذشته استان هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده است، امروز نیز در مناطق شرقی، جنوب شرقی، شمالی و مرکزی استان و همچنین تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس افزایش سرعت بادهای شمال شرقی پیش بینی می‌شود که سبب خیزش گردو خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا و مواج شدن دریا به ویژه در ساعات صبح تا ظهر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در برخی مناطق استان به ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتی متر می‌رسد، تصریح کرد: توصیه می‌شود با توجه به مواج بودن دریا تمهیدات لازم در بنادر استان اتخاذ شود و شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند.

سی سی پور اضافه کرد: طی ساعات بعد از ظهر امروز از میزان سرعت باد کاسته می‌شود، اما طی ساعات صبح فردا سه شنبه وزش بادهای شمال شرقی با شدت کمتر نسبت به امروز در سطح استان ادامه خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به اینکه طی این مدت کاهش رطوبت نسبی هوا و کاهش دمای کمینه در استان پیش بینی می‌شود، اظهار کرد:  با توجه به بروز گرد و خاک در سطح استان توصیه می‌شود که کودکان، سالخوردگان و افراد دارای بیماری قلبی و تنفسی از فعالیت در محیط باز خودداری کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *