اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
استاندار هرمزگان خبرداد

از کاهش مدارس غیر استاندارد تا فزایش شاخص سرانه فضاهای آموزشی در هرمزگان

نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان به ریاست استاندار هرمزگان و با دستور کار پیگیری مصوبات جلسه گذشته، بررسی وضعیت فضاهای آموزشی استان و تشریح طرح کوچ ( کنترل وزن و چاقی دانش آموزان) برگزار شد.

بازخبر/فریدون همتی شب گذشته(۲۰ مهرماه) در این نشست با بیان اینکه در فروردین ماه ۹۹ مقرر شده بود که ۳۵۰ کلاس درس مهرماه سال جاری احداث و به آموزش و پرورش تحویل داده شود، گفت: علی‌رغم شرایط کرونا، هیچ کدام از کارگاه های ساختمانی احداث مدارس در استان تعطیل نشد و حاصل آن بهره برداری ۴۰۲ کلاس درس در قالب ۱۰۰ پروژه با اعتبار ۲۰۳میلیارد تومان بود.

وی با قدردانی از تلاش های مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان افزود: عملیات احداث ۲۰۰ مدرسه با کمک خیران، بنگاه های اقتصادی و سازمان نوسازی کشور در استان شروع شده که تا کنون تعدادی از آن ها همزمان با آغاز سال تحصیلی به بهره برداری رسید و تا دهه فجر نیز به تناوب برخی دیگر از این پروژه‌ها افتتاح و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

استاندار هرمزگان از آغاز عملیات اجرایی ۱۹ فضای آموزشی در بخش احمدی حاجی آباد نیز خبر داد و گفت: با تکمیل و احداث این فضاهای آموزشی که با ۱۴میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سازمان نوسازی و بنیاد علوی تآمین خواهد شد، منطقه احمدی در زمینه فضاهای آموزشی کمبودی نخواهد داشت.

رییس شورای آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تعمیرات و توسعه شاخص های بهداشتی در مدارس استان تصریح کرد: اعتباری نزدیک به ۱۶میلیارد تومان در راستای تعمیر و توسعه شاخص های بهداشتی در مدارس به‌ویژه در منطقه شرق استان هزینه شد که امیدواریم با انجام آنُ بتوانیم در زمینه ارتقاء بهره مندی دانش آموزان از فضاهای آموزشی امن و سالم اثرگذار باشیم.

همتی ضمن تقدیر از مشارکت خیران در امر مدرسه سازی، بیان داشت: در سال جاری تا کنون ۱۰۵میلیارد تومان توسط خیرین برای احداث مدرسه اهدا شده که در این زمینه جزء پنج استان برتر کشور هستیم و افزایش ۷۰درصدی مشارکت خیران در امر مدرسه سازی از یک سو مبین نگاه متعالی خیران به این موضوع مهم و از سوی دیگر نشان دهنده تلاش خوب آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس در راستای فراهم کردن بستر لازم برای جذب این کمک‌هاست.

وی با بیان اینکه تعداد مدارس غیر استاندارد در سال ۹۶ ، تعداد ۸۸۲ مدرسه بوده که امروز به ۶۰۰ مدرسه کاهش یافته که نشان می دهد در زمینه استانداردسازی اقدامات خوبی انجام شده و تا پایان دولت مدارس غیراستاندارد استان به ۵۰۰ مدرسه کاهش خواهد یافت.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در سالیان گذشته در شاخص سرانه فضاهای آموزشی در رتبه های آخر بودیم، گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده، هرمزگان توانسته رتبه ۱۸ را کسب کند که با روند فعلی امیدوار هستیم این رتبه به زودی بهبود پیدا کند و جهش قابل ملاحظه ای را در این حوزه داشته باشیم.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، کم تحرکی را از موضوعات مهم و نگران کننده در سراسراستان و برای همه گروه های سنی دانست و عنوان کرد: باید مراقبت ها را در سنین دانش آموزی بیشتر کرد و خانواده‌ها همانگونه که نسبت به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در شرایط کرونا حساس هستند، باید حساسیت لازم را نسبت به تحرک لازم و تغذیه مناسب فرزندانشان داشته باشند.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *