اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

افزایش میزان جهش ویروس کرونا

مهر نوشت: دبیر انجمن ویروس شناسی ایران، گفت که همزمانی شیوع ویروس کرونا و آنفلوانزا، شرایط را پیچیده‌تر خواهد کرد.

بازخبر/امیر قائمی، شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، اظهار داشت: در روند تحولات بیماری کووید ۱۹ در ماه‌های اخیر دو مؤلفه اصلی داشتیم یکی رفتار مردم و دیگری رفتار ویروس بود.

وی افزود: مجموعه جهش‌های این ویروس را در این مدت بررسی کردیم که بیشترین جهش‌ها در سه ماه اخیر بوده و میزان انتقال پذیری این ویروس افزایش یافته، اما تأثیری بر میزان مرگ و میر نداشته است.

قائمی ادامه داد: در اوایل همه گیری کووید ۱۹، بیشتر، افراد کهنسال بیمار می‌شدند، اما اکنون با تغییرات ویروس، جوان‌ها هم به میزان زیادی به گروه جمعیتی هدف این ویروس اضافه شدند.

وی افزود: در مقابل افزایش این قابلیت ویروس، روند عادی سازی در رفتارهای مردم اتفاق افتاد که این دو موضوع در کنار هم موجب افزایش مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این بیماری شده است.

قائمی گفت: همزمانی کرونا و آنفلوانزا، شرایط را پیچیده‌تر خواهد کرد هر چند به واسطه افزایش مراقبت‌ها و استفاده از ماسک، میزان مبتلایان به بیماری آنفلوانزا کاهش می‌یابد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *