آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

بازتاب ساخت ونتیلاتور ایرانی در نشریات بین‌المللی

ساخت دستگاه ونتیلاتور پرتابل نقشه‌ باز، توسط محققان دانشکده‌ مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در نشریات معتبر بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

   بازخبر/  خبر موفقیت دکتر هادی مرادی و دکتر سید کمال‌الدین ستاره‌دان از محققان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، در ساخت ونتیلاتوری پرتابل و ارزان قیمت که در ابتدای سال در مجله Spectrum انجمن بین‌المللی IEEE گزارش شده بود، این بار در مجله IEEE Institute منتشر شده است.

انجمن جهانی IEEE با بیش از ۴۲۰ هزار عضو یکی از بزرگترین انجمن‌های بین‌المللی در سطح جهان است و حدود ۳۰ درصد از کل تحقیقات منتشر شده در جهان در زمینه‌های مهندسی الکترونیک، مخابرات و مهندسی کامپیوتر را ارائه می‌دهد.

دستگاه ونتیلاتور پرتابل یک دستگاه تنفس اتوماتیک ساده برای کمک به بیماران کرونایی است که می‌تواند حجم مورد نیاز اکسیژن را با سرعت مشخص به سیستم تنفس بیمار برساند؛ این دستگاه با قابلیت ساخت آسان و کم هزینه توانسته نیاز بسیاری از جوامع محلی را نیز مرتفع ساخته و در نجات جان بیماران کرونایی بسیار مؤثر واقع شود.

در حال حاضر، با همکاری دکتر مریم خلیلی و دکتر مهران فاطمی‌نیا از گروه طراحی صنعتی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران و در ادامه فعالیت‌های بین‌رشته‌ای دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، پروژه طراحی پیکره تعاملی این ونتیلاتور در راستای افزایش کیفیت و قابلیت‌های سیستم از منظر طراحی فنی، تعریف شده است.

این طرح موفق شده است تا به‌عنوان یکی از ۹۲ طرح منتخب فراخوان آژانس دانشگاهی فرانکوفونی برای پروژه‌های کوید ۱۹ از میان حدود ۲۰۰۰ طرح ارسالی از ۷۶ کشور جهان انتخاب شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، این تیم، در ادامه تلاش‌های خود سعی دارد تا با لحاظ کردن استانداردهای تعریف شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با افزودن سنسورهای مراقبتی و کنترلی بیشتر و تطبیق بدنه و واسط‌های کاربری با نیازهای کادر درمانی و بیماران، محصولی با قابلیت کاربری بالا را تجاری سازی کرده و به تولید انبوه صنعتی برساند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *