ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

تهدید دو لبه کرونا برای بیماران قلبی

کارشناس مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر گفت: در زمان بحران بیماری کووید ۱۹، بیماران قلبی عروقی با تهدید دو لبه مواجه خواهند شد و نه‌تنها در معرض ابتلای نوع شدیدتر ویروس و عوارض وخیم‌تر هستند بلکه ممکن است به علت ترس، مراقبت‌های بهداشتی و درمانی خود را به‌موقع انجام ندهند.

بازخبر/ آزاده سالمی به مناسبت ۷ مهر روز جهانی قلب عنوان کرد: در حال حاضر بیماری قلبی عروقی اولین علت مرگ در دنیا بوده و سالانه بیش از هفده میلیون نفر در سراسر دنیا به علت بیماری قلبی عروقی فوت می‌کنند که ۳۱ درصد کل مرگ‌های جهانی و نیمی از مرگ‌های ناشی از بیماری‌های غیر واگیر است.

وی افزود: تپش قلب، معنی واقعی زنده‌ بودن را نشان داده به‌طوری‌که حتی افرادی که دچار مرگ مغزی می‌شوند نیز هنوز زنده هستند لذا مراقبت از قلب، حیاتی‌ترین اقدام است.

این کارشناس اظهار کرد: بیشتر مرگ‌های مرتبط با بیماری‌های قلبی عروقی ناشی از بیماری کرونر قلب یا سکته مغزی بوده که عوامل خطر اصلی آن شامل فشار خون بالا، کلسترول و قند خون بالا، مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم، چاقی و آلودگی هوا است.

کارشناس مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه در زمان بحران بیماری کووید ۱۹، بیماران قلبی عروقی با تهدید دو لبه مواجه خواهند شد گفت: این بیماران نه‌تنها در معرض ابتلای نوع شدیدتر ویروس و عوارض وخیم‌تر هستند بلکه ممکن است به علت ترس، مراقبت‌های بهداشتی و درمانی خود را به‌موقع انجام ندهند.

سالمی تاکید کرد: با توجه به اطلاعات جمع‌آوری‌شده از افراد فوت‌شده با تست کرونا مثبت، مشخص‌ شده ۲۶ درصد از آن‌ها مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و ۳۳ درصد از آن‌ها مبتلا به فشارخون بالا بوده‌اند. اگرچه نزدیک به ۲۰ درصد از افراد فوت‌ شده هیچ‌گونه بیماری زمینه‌ای نداشته‌اند.

وی تصریح کرد: هرساله روز جهانی قلب در روز سه‌شنبه ۸ مهر۱۳۹۹ (مصادف با ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰) برگزار شده و هدفش این است که افراد بدانند چگونه می‌توانند با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند تغییر ساده مانند بررسی دوره‌ای فشار خون، کلسترول و قند خون، عدم مصرف دخانیات و الکل، مصرف غذای سالم، انجام فعالیت بدنی و داشتن وزن نرمال سلامت قلب خود را حفظ کنند.

کارشناس مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: شعار امسال روز جهانی قلب با «با تمام وجود از سلامت قلب مراقبت کنید» از سوی سازمان بهداشت جهانی انتخاب‌ شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *