اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

کیش، پایلوت اجرای اینترنت ۵G در ایران

جزیره کیش ، پایلوت اجرای اینترنت ۵G در ایران خواهد بود.

بازخبر/  صبح ششم مهر در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و در مراسم رونمایی از کاربست های  ۵G در ایران ، تفاهمنامه مشترک با امضای غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وحید یزدانیان، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و بیژن عباسی آرند مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل منعقد شد.

هدف از این تفاهم نامه، ایجاد پایلوت حمل و نقل هوشمند شهری مبتنی بر شبکه‌های نسل جدید مخابراتی و مطالعه تجربیات این پایلوت برای گسترش به سایر شهرهای کشور و به عنوان یک خدمت مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات است.

شبکه ۵G  سرعتی معادل ۱۰ برار شبکه ۴G و پهنای باند بسیار بالا دارد. اینترنت اشیا، جراحی از راه دور، خودروهای هوشمند و خودران، کارخانه ها و خانه های هوشمند با استفاده از هوش مصنوع ، سرعت بالای پخش ویدئوی بر خط با کیفیت ۴k  از جمله کاربردهای مهم اینترنت ۵G  است.

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در این مراسم، بر شعارهای آینده روشن و ایران هوشمند تاکید کرد و گفت: با تلاش، رسیدن به آن دور از دسترس نیست. وی همچنین از الگو شدن کیش در زمینه ورود خودروهای خودران با استفاده از تکنولوژی ۵G خبر داد.

وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات  میانگین مصرف اینترنت مشترکین موبایل در ایران را ماهیانه  ۱۰ گیگابایت اعلام کرد.

در این مراسم خبرنگاران از طریق ویدئو کنفرانس و شبکه ویدئو کیک حضور داشتند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *